Klippa ner långhårig schäfer.

Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Vad får din för medicin? Min har problem med höfterna och får medicin för det. Nu har jag naturligtvis glömt bort vad den ena sorten heter (tillskott för lederna), men har han överansträngt sej så får han Canidryl. Det är iofs inte ofta.

Mvh Domino_s

Atopika, mot allergi

Nedan ett kort innan jag rakade och klippte honom, full med tovor.
Jag har bara rakat under magen och lite på låren, det syns inte så bra men han är ju bra mycket tunnare nu när jag äntligen kommit genom pälsen. Han tycker inte det gör ont att bli kammad men det tar ju sån tid :wtf:

DSC02005_zpsc49d3777.jpg
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Atopika, mot allergi

Nedan ett kort innan jag rakade och klippte honom, full med tovor.
Jag har bara rakat under magen och lite på låren, det syns inte så bra men han är ju bra mycket tunnare nu när jag äntligen kommit genom pälsen. Han tycker inte det gör ont att bli kammad men det tar ju sån tid :wtf:

DSC02005_zpsc49d3777.jpg

Jösses :eek:

Är ni säkra på att det är schäfrar ni har?
Ni har inte blivit lurade och köpt Himalayiska får eller nått? :o
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Haha :laugh:
:eek:

Tänk om du har rätt :crazy:

Så här såg han ut före Atopikan. det är synd att jag inte har något foto av honom innan jag fixade till honom. Han hade en man som ett lejon :D

DSC_0181_zps30746db0.jpg
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Ärligt talat: Jag har inte kunskapen att barfa på heltid, eller tiden. Tyvärr blir han alldeles för tjock av småhundarnas foder (VoH) och frysen är inte riktigt i proportion till den mängden mat han behöver. Så lite lathet och lite av praktiska skäl.

Mvh Domino_s

Har du provat att bara ge VoH i några månader? Min Wahidah blev först jättetjock av VoH, framförallt när jag blandade det med torrfoder. Sedan gav jag Bravo ett tag, bara det då. När jag efter någon månad med det provade att ge VoH igen, då magrade hon av på det istället, för kroppen hade vant sig vid färsk föda osv. Ger man torrfoder först och sedan går över till färskfoder så tar kroppen lätt åt sig extremt mycket av färskfodret, för den är van vid att behöva jobba så hårt för att få åt sig näringen från torrfodret. Därav att det "rättar till sig" efter ett tag, i alla fall för många hundar. När det sedan gäller frysutrymme, in på blocket och köp en begagnad frys för hundmat ;)

/hon med 240+85L-frysar enbart för hundmaten...
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

kl
Mina schäfrar har käkat Bravo och VoH i alla år och håller sig i trim. Hanen är kastrerad. Har stor frys i garaget som jag använder till hundmat.
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Såhär såg min pojk ut innan kastreringen..
Där är han ändå lite extra fluffig, badade honom den morgonen och sen är han inte genomborstad efter.

dscf3588_5113575d9606ee14e014dcdb.jpg


dscf3589_51135768ddf2b30e0caef972.jpg


Mvh Domino_s
 
Senast ändrad:
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Har du provat att bara ge VoH i några månader? Min Wahidah blev först jättetjock av VoH, framförallt när jag blandade det med torrfoder. Sedan gav jag Bravo ett tag, bara det då. När jag efter någon månad med det provade att ge VoH igen, då magrade hon av på det istället, för kroppen hade vant sig vid färsk föda osv. Ger man torrfoder först och sedan går över till färskfoder så tar kroppen lätt åt sig extremt mycket av färskfodret, för den är van vid att behöva jobba så hårt för att få åt sig näringen från torrfodret. Därav att det "rättar till sig" efter ett tag, i alla fall för många hundar. När det sedan gäller frysutrymme, in på blocket och köp en begagnad frys för hundmat ;)

/hon med 240+85L-frysar enbart för hundmaten...

Får nog omvärdera det där med färskfoder framöver igen då! :)

Mvh Domino_s
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Får nog omvärdera det där med färskfoder framöver igen då! :)

Mvh Domino_s

Tycker jag låter som en klok idé :D Vad du också kan testa är att ge något annat än VoH till en början, tex någon av de Bravo-sorter som är med kött och grönsaker eller kanske Nordic spannmålsfri. Bravo har jag hört mycket gott om (och gillade själv att ge innan de bytte innehållet till det bättre), Nordic spannmålsfri har jag själv gett och har bara positiva erfarenheter av.
 
Sv: Klippa ner långhårig schäfer.

Har alltid tyckt att din hund liknar en jättestor lapphund ;)

Tänk att jag tänkte på lapphunden när jag såg ansiktet på den :D

Det är någonting med uttrycket....sen ser nog öronen ser lite mindre ut pga all päls!!!

Men mycket vacker. Påminner om min Mira som jag har på avataren, hon hade också en härlig man ( men det var även Keeshound i henne)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp