Klippa New foundland

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 817
T

Tomaten

jo, nu ska jag klippa vovven, tjejn som klippte henne förut har slutat och jag tänker inte betala 600 för att klippa henne på salong så jag ska klippa själv men hur ska de klippas, vilka lockar skall bort, någon som har en bra hemsidan/bild eller egna tips? :bump:

Sv: Klippa New foundland

En liten fråga? Brukar man klippa New Foundland? Det har jag aldrig hört, men jag har ju ingen direkt erfarenhet av rasen heller. Däremot har min syster Leonberger och mamma har haft och de har aldrig klippts, men deras päls är kanske inte riktigt likadan.

Sv: Klippa New foundland

jodå, man klipper lite grann, så de får fram huvudet och tassarna annars är det bara en massa päls. Klippte lite efter bilder på utsällnings hundar i går men tips motages gärna till nästa gång!

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur