klippmaskin alfa-laval

DeLaval = Heiniger

Om man tänker köpa en av nya DeLaval maskin är det bar att veta att Heiniger tillverar deras maskiner och säljer också sina egna som är likadana (enligt vad Heiniger säger när man frågar dem) men bara har andra namn. DeLavals HCP65 heter istället Heiniger Progress och kan fås från 3300 (har någon hittat den billigare inom landet så hojta gärna till) mot granngårdens 3600 och ffa den som heter CC3-180 och kostar 5000 enligt granngården heter Heiniger Delta och kan fås för ca 3800 på andra ställen. Även de andra DeLaval maskinerna finns under Heinigers namn, under olika namn som Cordless mm.

Sv: klippmaskin alfa-laval

Känner någon till det märke på klipp maskin?
Alfa-laval
Bra, dålig?
Finns det reservdelar?

Klart den är bra den är ju till för att kippa kor med ;).
Det är en märkes sax så man får ge lite för märket oxå.
Det fins i princip likadana som är något billigare de håller nog ung lika bra. Så undersök marknaden innan du handlar.
Delaval (Alfa Laval) är ett stort etablerat märke i sverige på ko grejjer så delar är inga problem att få tag på.

Vi har en Heiniger och den fungerar aldes ypperligt!
Som Duran skev den är billigare.

/Linnea

Sv: klippmaskin alfa-laval

*knapp*
Hur ofta slipar ni era skär då?
Jag tar mig inte igenom en häst (ponny, med grov, men inte SÅ grov päls..) med nyslipade skär!

Nu sist lämnade jag in båda skären på slipning och jag har på två par skär knappt lyckats klippa ponnyn två gånger!!
Kan man reklamera slipningen?

För villken gång i ordningen är dom slipade??? Resultatet blir sämre för var gång.

Brukar slipa skären en gång och sen kassera dom.

En del har fårklippnings saxar och klipper sina kor med. En kompis till mamma har 200 kor och dom har haft sin i flera år utan att ens behövt slipa skären!
Det kan ju vara ide om man har problem med att få skären att hålla.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
770
Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
835
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 779
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025