Klippmaskin

Tibben

Trådstartare
Behöver tips. Vi har en klippmaskin från Jula. Den funkar bra, men låter så hemskt mycket.

Skulle behöva tips + pris på tystgående klippmaskiner.
Samt var ni köpt dom. :)
 
Sv: Klippmaskin

Marknadens i särklass tystaste ska vara Andis AGC 2, som säljs just som tystgående till nervösa hästar.
Tog en repa på nätet, dessvärre är det lögn i h-vete att få fram ett dB-antal.

Men man ska ta i aktning att den är på 35W. Själv har jag en Aesculap på 160W, och över 2000 slag per min. Klart mer drag i.
 
Sv: Klippmaskin

Får man hoppa in och fråga om det finns klippmaskiner som är trådlösa?

Klippte min för första gången igår och det var mest sladden som höll på att äta upp honom..
 
Sv: Klippmaskin

Får man hoppa in och fråga om det finns klippmaskiner som är trådlösa?

Klippte min för första gången igår och det var mest sladden som höll på att äta upp honom..

Jag har en sladdlös Aesculap CL, från lyckliga fåret. Inga ormar längre på golvet som kan äta lilla brunte-gull.... Sen relativt tyst, 70dB, nu går det att klippa min i alla fall. :D

Finns ganska många sladdlösa, med för och nackldelar.
-Slipper sladd och risk för tramp.
-Du behöver inte fundera på om stallet har jordfelsbrytare
-Hästen svimmar inte då ingen sladd äter upp den
-Du kan stå vart som helst i stallet och är inte beroende av uttag och skarvsladdar.

Nackdelar
-Den jag har funkar i 70 min, det är med nöd och näppe jag klarar min häst på det.
-Kortare livstid på batteriet
-Dyrare än med sladd
 
Sv: Klippmaskin

Moser avalon finns som sladdlös (eller du har ett batteri på dig och en sladd från batteriet till klipparen så ingen "orm" på marken som kan äta upp din häst ;)

Den är dessutom väldigt tystgående. Här är en liten film när jag klipper min häst i öronen med den
Jag är nöjd med den. Men inget jag skulle klippa t.ex en lurvig islandshäst med, då det inte är en superkraftig maskin. Men jag klipper hela min häst med den (som är ett hbl) utan problem. Dock så tar det ju längre tid än om jag kör med min gamla Deval från 70-talet, men då blir alla hörselskadade ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Klippmaskin

+ _peplis_

Tack för tipsen, ska spana in dom :)

Jag har inte en så stor maskin, 10 cm bred med lite mindre motor men den är väldigt effektiv och funkar även på tjockare päls och man kan klippa hästen snabbt och den är bra i ansiktet, öron och på benen. Låter inte heller så mycket men en sladdlös är att föredra alla gånger. Jag tycker sladden på denna är stel och klumpig av sig. Batteritiden får jag ta isf.
 
Sv: Klippmaskin

Jag gillar Lister Legend. Den klipper otroligt bra och är tyst. Att den har sladd stör inte det minsta. Skulle själv inte köpa en sladdlös då batterierna försvagas efter tid och behöver laddas oftare och oftare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 471
Senast: mysboll
·
Utrustning Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar...
Svar
5
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
366
Utrustning Tips på något hållbart? Jag köpte ett på Börjes som de var rea på just då för runt 3-400kr har jag för mig, men nu efter några månader...
Svar
18
· Visningar
847
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp