Klippmaskin ?

M

Muffin

Står i valet o kvalet att köpa egen klippmaskin - frågan är vilkan :confused:

Eftersom flesta märken kostar +3.000,- går jag ut ifrån att det är ungefär samma grundkvalitet på saken ;)

Vad skall man satsa på för märke ? Finns klippmaskiner båda hos Hööks, Börjes, Granngården och lite över allt :)
 
Är det en full-size modell ? Jag har flera år kört med batteridrivna med smalt skär, men efter 1½ häst orkar dom inte mera - skären är helt nedslitna *suck*
 
Jag har köpt min klippmaskin från utlandet, mycket billigare än från Sverige, trots frakt. ;)
Dock ej sladdlös.
Den ska komma vilken dag som helst nu.
Jag längtar! :)
 
Vi köpte en beg. klippmaskin som har används till att klippa kor.
Den fungerar superbra, och skären håller länge.
 
Det finns strålande klippmaskiner hos "lyckliga fåret" lyckliga.se tror jag deras adress är. De är inte alltför dyra och väldigt bra.
 
JAg har h***ks maskin och den har fungerat jättebra. Klipper 10- 11 hästar innan jag lämnar in skären på putsning. Har säkert klippt 20 med min förra året.
Men jag tycker bra om den som säljs på EKO:- också. Klippt mkt med den med.
Den allra bästa är Listers Showman. Tyvärr alldeles för dyr ca 8000:- med ett batteri. Men den sladdlösa är super- med ett extra batteri... Det är så mkt säkrare att klippa med en sladdlös. Ofta blir man ju bekymrad över var sladden tar vägen...
FAst jag tror faktiskt att jag har kommit på en lösning till det nu precis... hihi... :idea: :idea:
JAg har sett ställen där de drar vattenslangen genom ett vattenrör (där vattenkopparna är kopplade till). Dessa binds sedan upp och håller slangen "i luften" så att denb inte trampas sönder... Det kanske fungerar med en elsladd också... Naturligtvis en extrabit slang inte den som används till vatten.... :crazy:
 
jag har en vit klippmaskin från börjes, den sladdlösa .... ska inviga den i år=)
 
Jag har en Oster Animal Clipper från Bole Produkter. Kostade ca 2500 och är en "riktig" stark hästklippmaskin. Låter mellanmycket, vibrerar inte så det stör, och klipper flera hästar jämnt och fint i ett nafs. Har fyra egna hästar som klipps mer elelr mindre, slipar skären vartannat år.
 
Jo, nog tycker jag den är rejäl. Den klipper ett halvblod lätt på mindre än ett batteri, ett kallblod (fjord o nsv har jag klippt) på ca 1.5 batterier. Då är det helklippningar. Skären har jag ej bytt, har klippt ca 15 hästar och de är lika vassa ännu.
 
Ingen som provat den som de rear ut på Granngården? DeLeval eller något sånt. 2500:- kostar den nu. Kan det vara den ovan "talare" menar?
 
Ok! Har en liten sladdlös från Hööks som sjunger på sista versen nu. Köpte den mest för att hon var så himla rädd för klippmaskinen i början. På så vis kunde jag hålla på en liten stund varje dag utan att någon annan behövde känna sig stressad. Dessutom sladdlöst vilket jag gillar. Ska dock testa att klippa med sladd i år (om jag kan låna maskinen) annars blir det nog att inverstera i en "riktig" maskin. Gärna på rea! :banana:
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 038
Senast: JennyLz
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 878
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Står i valet och kvalet kring vilken maskin jag skall köpa. Jag har gjort en del research och det verkar som om de batteridrivna håller...
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: Badtz Maru
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp