Klippte av eskaron paddarna ...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 359
H

Havregryn

Jag klippte av ett av setten stallpaddar idag, blev en remsa kvar på ca 15 cm från varje padd. Kan man använda dem till något klokt eller är de bara att slänga??

Sv: Klippte av eskaron paddarna ...

Jag använde mina till paddar under tränset eller under sadelgjorden när min ponny får skav. :)

aha de var ju en idee och de funkade bra??

andra som har andra förslag?

Om hästen får ett balltramp kanske, ha under linda då såklart.
Nej jag vet inte faktiskt, Irons idé är nog den bästa :p

sitter dom kvar under gjorden?

havregryn; hur blev kanten när du klippte, fransar det sig? jag har klippt så på jacsonpaddar och där viker tyget sig ner efter ett tag så skumgummit sticker ut..

Ja jag brukar sy dem så att de blir som en tunnel :idea: bara en rak söm, superlätt.
Då sitter det ordentligt, men de sitter på henne även om de inte är ihop sydda till en tunnel :)

Syr även en söm på de bitar som ska användas till padd, då åker inte skumgummin ut,
om man vill vara duktig så kan man ju sätta ett kantband så att det blir snyggt med.

Senast ändrad:

har sydd kanterna så att de inte rispar upp sig, tog 10 min så var de klart...

ja då är de mindre bra, be någon hjäöpa dig går snabbt och enkelt och de blir bra resultat..

hmmm 15 cm... Räcker det att ha under elastisk linda bara bak på senan???

Om man vill ha det tunnt kan man linda med elastiska lindor med padd bara bek på senan...

hur kan man linda med elastiska lindor över senan bak, när padda som sagt bara en en liten bit?

eller vad menar du?

Menade du att padden skulle vara lodrät, bara längst med böjsenan??
Hästen har ju senor även på framsidan av benet... :grin:

Jag säger inte att jag gör så men det finns faktiskt många paddskydd som bara går bak för att ha under elastisk linda... Har själv gjort det på en av min fd chefs häst jättemånga ggr då den skulle ha det så stabilt som möjligt efter en senskada.
Själv tror jag inte så mkt på lastiska lindor överhuvudtaget.
Naturligtvis menar jag längs med senan bak och på sidorna... Inte runt om på halva skenbenet

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 258
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka