Bukefalos 28 år!

Kloklippning

Sv: Kloklippning

Mohaha idag har vi toppat två klor utan problem bara genom att leka lite.

Funkar bra så länge jag tar extremt lite, sen får jag inte ta mer i den tassen.
 
Sv: Kloklippning

VAD är räddningsdroppar? Funderar för min hund har haft mycket svamp och var då öm så han är livrädd för att raka tassarna vilket han måste för att bibehålla den status han har nu. Bara 2 små prickar av svamp kvar mellan 2 tår.

Räddningsdroppar är ett homopatmedel. Jag brukar inte "tro" på just homopatmedel men det här fungerar jättebra på både människor och djur.
Det fungerar så att man ger det en stund innan man ska göra något jobbigt, men man kan också ge det om det har hänt en olycka och någon är väldigt chockad och behöver lugnas ned (man ger det ju inte om risken finns för inre blödningar givetvis).

Djuret/människan blir lugnare men till skillnad från andra lugnande medel så påverkas inte balansen eller minnet utan man är som vanligt fast lugnare.
Att det inte påverkar minnet som många andra lugnande medel gör är fördelen när man ska träna på t.ex kloklippning eller att kunna lägga om jobbiga onda sår.
Djuret minns att det inte var så farligt utan blir lugnare genom att de vågar stå still istället för att få panik när man närmar sig.

Jag har använt räddningsdroppar på allt, kloklippning, till hästar som studsar runt vid hovvård, till svåra sår som behöver läggas om, till lastträning och vid svår sorg för mej själv och anhöriga.
Man får ett inre lugn liknande det man får om man mediterar, jobbiga saker blir helt enkelt enklare att ta sig igenom.

Tyvärr är det ju som med allt annat, det hjälper ju inte på vissa individer men är väl värt att prova.
En flaska kostar runt en hundring och eftersom det handlar om några droppar/tillfälle så räcker den länge.

Googla på räddningsdroppar för att hitta inköpsställe, jag köper mina hos djurhomeopaten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 082
Senast: Red_Chili
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: KesoNeso
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 794
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 777
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp