Klövjeväska - för stor?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Vanillie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 245
V

Vanillie

Hoppas att det finns någon på buke som har för vana att använda klövjeväskor på sina hundar som kan tycka lite ;)

Fick hem klövjeväskan idag som jag beställt, inte någon kvalité direkt men hade tänkt använda den till att börja med för att se om hon tycker om det eller ej.

Beställde stlk medium vilket var den minsta som fanns, men den är ju helt gigantisk. Vet ju att hon inte är så stor min lilla tant men :eek:
Jag antar iaf att den inte sitter så bra? Den är vid fototillfället inte ordentligt inspänd under magen så den hamnade på sne lite innan jag tog ut den tomma flaskan.

Räcker det om man syr in den över ryggen eller är den också alldeles för lång?
Hon gick med den obehindrat den lilla lilla biten medans vi provade den.

31068526.jpg

31068527.jpg

Sv: Klövjeväska - för stor?

Finns det verkligen ingen som har använt klövjeväska? :cool:

Jag har en likadan. Jag har sytt in min över ryggen, dock hamnade remmen över bröstkorge snett så jag fick sy om den också.

Min ser lika lång ut som din, inbillar mig att det är ok eftersom vikten fördelar sig över större del av ryggen.

Jag har köpt en klövjeväska från Börjes, den är lika lång som din men sitter bättre över ryggen. Testa att sy in den du.

Den där klövjeväskan är för stor för din hund. Om du syr in den över ryggen så får du upp den men vinkeln på bröstan blir annorlunda. Kontrollera att den inte ligger fel och skaver men det borde inte bli några problem. Vi kortare färder kan du säkert använda den. Ska du däremot ta längre turer bör du se dig om efter en som sitter bättre och som inte är så tät mot ryggen.

Till allihopa.

Tack så mkt för er svar. :)
Blir till att sy in den och ha den till invänjning och kortare turer och sedan skaffa en bättre.:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka