Klubben för oss som alltid är fel

Jag försöker och försöker och kämpar. Men jag har tydligen något som gör att allt jag gör är fel.

Min mamma och jag kan inte kommunicera. Och det är ju mitt fel som inte accepterar att hon alltid säjer "ni i Tyskland " trots att jag hatar det. Jag bor här bara tillfälligt och planen är att flytta hem när jag är pensionär.

Jag passar inte in någonstans.
 

Nej, det är inte ditt fel att din mamma är gränslös (och utnyttjar dig). Man får tycka att folk är oschyssta även om de är gamla och svaga, även om man inte kan agera på annat sätt än att försöka och kämpa lite mindre - för att värna sig själv. Heja!
 
I år har jag fått sluta 3 ggr redan på olika jobb. Det tär. Så less på situationen. Är anställd på ett bemanningsföretag och när de inte har jobb åt mig tar de mina semesterdagar. Inte tillåtet men hur ska jag orka ta den striden? Jag har liksom ingen budjet för advokat. Förra året slog företaget till och gav mig 120 timmar minus när semesterdagarna var slut istället för att säja upp mig så jag kunde få a-kassa istället när det inte fanns jobb.
 
I år har jag fått sluta 3 ggr redan på olika jobb. Det tär. Så less på situationen. Är anställd på ett bemanningsföretag och när de inte har jobb åt mig tar de mina semesterdagar. Inte tillåtet men hur ska jag orka ta den striden? Jag har liksom ingen budjet för advokat. Förra året slog företaget till och gav mig 120 timmar minus när semesterdagarna var slut istället för att säja upp mig så jag kunde få a-kassa istället när det inte fanns jobb.
Finns det inget fack i Tyskland som kan hjälpa dig med detta?
 
Finns det inget fack i Tyskland som kan hjälpa dig med detta?
Facken i Tyskland är svaga. Vet inte ens vilket fack jag kan bli medlem i. Jag har frågat runt och googlat men hittar inget svar. Folk verkar kasta sig iväg till dyra advokater vid problem.
 
Idag sa hon "landet som du bor i"🤣

Men bättre. Jag är inte tysk. Jag är svensk och förblir svensk oavsett vilket land jag bor i.
 
Idag sa hon "landet som du bor i"🤣

Men bättre. Jag är inte tysk. Jag är svensk och förblir svensk oavsett vilket land jag bor i.
Det låter ju lagom passiv agressivt :crazy: lite som "han den där du är gift med", "det där jobbet du har"... "landet som du bor i". Det ger inte precis en bild av något som är speciellt uppskattat... :cool:
 
Det låter ju lagom passiv agressivt :crazy: lite som "han den där du är gift med", "det där jobbet du har"... "landet som du bor i". Det ger inte precis en bild av något som är speciellt uppskattat... :cool:
Nej hon tjatar dagligen om "när kommer du hit?" Utan säker inkomst flyttar jag inte. Hade mamma varit ok hade jag kunnat bo hos henne men det går tyvärr inte.
 
Suck. Senaste ssmtalet: Jag säjer att jag går långsamt. "Behöver du käpp?"

Inte snällt. Jag är inte handikappad. Jag har knä och ryggproblem så det går lite sakta när jag måste gå.
 
Fast käpp avlastar och har man problem är man ju handikappad av problemet så helt fel ute är hon ju inte. Sen kanske det sas på ett elakt sätt.

Om du mår dåligt av kontakt med henne, är det inte bättre minska den drastiskt eller bryta helt?
 
Suck. Senaste ssmtalet: Jag säjer att jag går långsamt. "Behöver du käpp?"

Inte snällt. Jag är inte handikappad. Jag har knä och ryggproblem så det går lite sakta när jag måste gå.
Inte snällt alls.

En klok präst sade en gång: Man måste älska sin nästa men man behöver inte tycka om dem.

Tänkvärt när man behöver handskas med bitchiga äldre anhöriga tycker jag.
 
Brorsan skrev till mig och undrar vad som krävs för att jag ska besöka mamma på min Sverigesemester. En ursäkt hade ju varit trevligt men det kommer jag aldrig att få. Hon menar att hon minsann har hört av sig. En gång till svararen. Och då undrade hon bara om jag var sjuk eftersom jag inte ringde. Nej, inte sjuk, bara ledsen över att behandlad som skit.
 
Hur reagerar hon på raka frågor?
"Mår du bra av att vara elak/otrevlig?" kan få de flesta att tänka till.
"Varför ska jag ringa till dig när du bara säger taskiga saker?"
Vet din bror om hur er mamma beter sig mot dig?
Om ja - varför tycker han att du ska besöka henne ändå?
 
Hur reagerar hon på raka frågor?
"Mår du bra av att vara elak/otrevlig?" kan få de flesta att tänka till.
"Varför ska jag ringa till dig när du bara säger taskiga saker?"
Vet din bror om hur er mamma beter sig mot dig?
Om ja - varför tycker han att du ska besöka henne ändå?
Brorsan ver en del men han vill inte bli indragen.
Enligt henne hatar jag henne och väntar bara på att hon ska dö för jag vill ha arvet.
Jag har försökt att bemöta galenskaperna men det blev bara värre. Det är jag som är elak enligt henne. Vet inte vad hon hakar upp sig på. Rena fantasier.

Hon behöver besök eftersom hon behöver hjälp med en massa praktiska saker.
 
Brorsan ver en del men han vill inte bli indragen.
Enligt henne hatar jag henne och väntar bara på att hon ska dö för jag vill ha arvet.
Jag har försökt att bemöta galenskaperna men det blev bara värre. Det är jag som är elak enligt henne. Vet inte vad hon hakar upp sig på. Rena fantasier.

Hon behöver besök eftersom hon behöver hjälp med en massa praktiska saker.
Om hon inte alltid varit så här så låter det ju nästan som om hon har blivit/är på väg att bli dement?
 
Om hon inte alltid varit så här så låter det ju nästan som om hon har blivit/är på väg att bli dement?
Det har jag trott men är osäker. Det eskalerade ordentligt för några år sen. Men jag har då och då tagit timeout från henne när hon gått för långt. Redan för över 20 år sen och då var det inte demens.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: et_flickan
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 831
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 226
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp