Klyschorna haglar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klyschorna haglar

Du glömde:
Oj, vad magen har vuxit bara över helgen!

Med första barnet (och då kände jag mig mer orolig än denna gången) kom proffsen o var tvärsäkra på att: 1. Magen är alldeles för liten - har du verkligen kollat så att bebisen växer ordentligt? 2. Magen är ju jättestor - har du verkligen kollat så att det inte är två?

O vad skulle man då tro?

Men jag vet själv att det känns som om det "förväntas" av en att säga något om en gravid mage. O då blir det ju klyschorna - "oj, vilken mage du börjar få nu", typ. De flesta dagarna orkar man höra samma kommentarer om o om igen, men ibland har man dagar då man nästan skriker rätt ut när man för 100:e gången får höra hur stor magen blivit.

Hade en manlig, "avlägsen" kollega som slängde sig över min mage när han fick höra att jag var gravid, i typ v 25. O så la han handen sådär käckt på magen på mig innan jag hann reagera. Problemet var bara att jag inte hade hunnit få någon mage ännu, så det kändes liksom om möjligt ännu hemskare. Kom mig inte för att protestera, men kände mig faktiskt olustig.
 
Sv: Klyschorna haglar

Ja, herregud..... En sådan tant kom fram till mig, tog tag i magen med båda händerna och skrek "Oh-a baby!" (hon var amerikanska). Jag kom på i efterhand att jag skulle tagit tag i hennes bröst och skrikit "Oh-boobies!". Troligtvis hade jag fått en smäll då......

En annan tant böjde sig ner och pratade bäbispråk med min mage. Kändes också lite skumt.
 
Sv: Klyschorna haglar

Lazza skrev:
Du glömde:
Oj, vad magen har vuxit bara över helgen!

Jo, tjena.. Den fick jag höra senast idag.
"Men guuuuuuuud vad stooor du har blivit bara ÖVER PÅSKHELGEN!!!"

Tror du jag fick ångest för att ha ätit för mycket påskmat då eller? ;)
 
Sv: Klyschorna haglar

kristel skrev:
:D Jag hade en tröja det stod "Klappa mig på magen och du dör" på.

VAR får man tag på en sådan? Måste bara ha en.. ;)
Men risken är väl att slynglarna i skolan som jag jobbar på ska testa om de åker på en smäll och tar på magen bara för att retas om jag har en sådan tröja. :crazy:
 
Sv: Klyschorna haglar

Ni vill alltså att folk ska ignorer at ni är med barn?? Då hade det förmodligen varit en tråd om det hur dumma folk är som inte bryr sig. Ta uppmärksamheten som en komplimang istället och lev med det, handlar ju bara om några månader ändå!
Ja, jösses, kvinnor alltså!! :confused:
 
Sv: Klyschorna haglar

Jo det blev en rak höger här med,inte av mening egentligen,hade jag tänkt hade jag nog försökt vara lite smidigare & fräst nåt,men jag fick en sån chock när tröjan åkte av och en tjej pussar mig på magen & gullar... :eek:

fast regejn är att tjejen faktiskt kom & bad om ursäkt dagen veckan efter,och sa att det bara var för att hon blivit så himmla lycklig av att se min mage :D :cool:

Klappa är okej,men då kan man fråga först...

Mvh Zaria
 
Sv: Klyschorna haglar

Jag som blir ensamstående brukar få rätt otrevliga frågor,efter 511 gången blir man tyvärr både arg & ledsen...Blir dock en hel del otrevliga svar från min sida men jag börjar bli utless på det nu,fattar inte att folk inte har vett att veta var gränsen går för vad man lägger sig i eller har med att göra?

tex

Jaha,så det var inte planerat då- (nej katten åt upp pillren,kondomen sprack & p staven trilla ut ur näsan)

Men varför gjorde du inte abort då,lite ego kanske??,det hade jaaaag gjort-
(Jättekul att höra när man är i v 28 och ser ut som en stoppad korv med magen i vädret)

Jaså din kille stack (tar för givet)-
(nej det var jag som dumpa han i slutänden,usch va styggt va)

Jaså hur skall du klara dig ekonomiskt nu då?- (skit ni det)

Ja,men vet inte du att ett barn behöver 2 föräldrar?-
(Varför inte upplysa barnets far om det,jag står ju liksom här)

Men lilla vän du kommer aldrig att kunna amma när du väger så lite-
(Nä tacka f*N för det när såna som du käkar upp mina middagar)

Nä man skall inte skaffa barn innan 25,dte är då man mognar till sig-(Åh,jag får be han/hon vänta med att komma ut då 2 år)

Orkar verkligen inte vara varken snäll eller trevlig mot såna människor,nån gräns får man väl ha?

Mvh Zaria (för smal,för singel,för pank för att få vara gravid tydligen säger det som "vet")
 
Sv: Klyschorna haglar

indyhope skrev:
VAR får man tag på en sådan?

Den gjorde jag själv *stolt*. Man tar en vanlig svart T-shirt och så köper man textil färg, knåpar och svär ett tag och sen..... VOILA!!!

Tröjan för alla som gärna vill ha magen i fred ;) ;) .
 
Sv: Klyschorna haglar

Zaria: Men hjälp vilka kommentarer! Det var verkligen oförskämda saker de sa! Usch!

Kristel: Ah! Då får jag vara lite kreativ. Och sedan ska jag göra en som det står "Fick du ögon i julklapp?" på. :devil:

Olius: Nej, det är inte så att alla ska ignorera att man är med barn. Men det som är jobbigt är att alla ska peka, titta, tafsa och komma med skumma kommentarer. Eller berätta hemska historier om förlossningar. Det är inte så roligt när man får höra "men guud vad stoor du är" ena dagen och "men guuud vad liten du är, växer den verkligen ordentligt??" nästa. Eftersom man är ganska orolig ändå när man är gravid, så behöver inte folk spä på med ännu mer. Och det blir rätt tjatigt i längden att behöva svara på frågor om magen hela tiden. Folk gör en jättegrej av det hela, fast det egentligen är ganska naturligt. Det beror liksom på VAD de säger om magen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 263
Senast: Blyger
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
636
Senast: Hazel
·
Katthälsa Megara ska börja få hälften RC torrisar och hälften Bozita blötmat för att se om det kan fixa hennes mage. Jag försöker räkna ut hur...
Svar
6
· Visningar
611
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 115
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp