Knäckebröd och recept

californication

Trådstartare
Hej hej.

Söker efter recept på enkla knäckebröd. Tänk Wasa husman och liknande. Kollat runt lite men hittar mest recept med massa olika fröer, nötter osv. Vill ha mycket enkla recept. Kom igen! :)

Hej hej.

Söker efter recept på enkla knäckebröd. Tänk Wasa husman och liknande. Kollat runt lite men hittar mest recept med massa olika fröer, nötter osv. Vill ha mycket enkla recept. Kom igen! :)

Iofs mkt frön, men löjligt enkelt att göra och det blir verkligen jättegott. Funkar fint till ostskiva eller liknande också...

GI-Knäcke

1/2 dl linfrö
3/4 dl solroskärnor
1/2 dl sesamfrö
1/4 del pumpakärnor
2 dl majsmjöl
1/2 dl olivolja
1 1/2 dl kokande vatten

Blanda samman allting. Bred ut tunt på bakplåtspapper. Strö över flingsalt om du vill. Grädda i mitten av ugnen på 150 grader, cirka 60 min.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
750
Senast: Hajfisk
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 345
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka