Knäskada !

S

spralla

Min pålla skadade sitt ena framknä i slutet av oktober. Det var endast en liten skada på ca 4 cm i bredd och 1 cm i djup. Hon blev trots att det var en liten skada jättesvullen. Jag har börjat att rida så smått igen, men tar det väldigt försiktigt. Hon är jättesnubblig, men inte halt. Svullnaden har avtagit avsevärt och är nästan obefintlig. Det blir inte värre av ridning. Jag har pratat med min veterinär 2 gånger per telefon, men hon gör inget åt denna sorts skador. Jag antar att hon har rätt ! Någon som har erfarenhet av liknande ? Hur lång tid tar det för en sådan skada att läka ? :cry:
 
Hejsan
Jag gick omkull med min häst och då blev hennes ena knä jättesvullet. Jag skrittade henne för hand i två veckor och så gick hon i sin vanliga hage som vanligt efter vetrinärens order.
Efter de veckorna hade svullnaden gått ner helt och hon var helt återställd. Jag började rida lite lugnt och idag märks inget av skadan.
Min vetrinär sa oxå att det inte var nått att göra, men hon hade inga sår bara svullnad och lite uppskrapad.


:-Tålamod-: :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 613
Senast: höstmåne
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Vogue
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 954
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 927
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp