Knäledsinflammationer?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 894
F

Farouk

Är det väldigt stor risk att hästen måste avlivas om den drabbas av ovanstående?
Varför får hästen det?
Alternativbehandlingar?

Tacksam för svar :)

Sv: Knäledsinflammationer?

Inte större risk än för någon annan ldinflammation. Med andra ord, finns det inget underliggande röntgenfynd så är prognosen god, speciellt första gången.

Nejdå, det behöver inte alls vara kört.
Min blev behandlad i somras, 2 ledsprutningar och sjukhage med promenader 6 veckor. Sen var hon som ny :-)
Anledningen till att hon fick det berodde antagligen på felbelastning pga bäckenlåsning, eller tokbus i hagen :-)

Det beror ju på varför hästen får det. Min har knäledsinflammation vf och en rejäl pålagring som förmodligen kommer från en spricka eller dylikt vilken han troligtvis fick för ca 15 år sedan. :( Prognosen för att få bort den inflammationen är inte så god då pålagringen ev retar upp leden igen. Håller tummarna dock!

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
431
Senast: animalasia
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka