Knäpper i benet

musen21

Trådstartare
Idag när jag var ute i hagen hörde jag att det knäppte i min hästs bakben för varje steg han tog. Var ute och red tidigare och han kändes normal. Han är inte halt lr så men man funderar ju vad det är... Låter ganska högt och det har aldrig gjort det förr. Är det nån som vet vad det kan bero på? :confused:

Sv: Knäpper i benet

Ledvätskan smörjer leden och hindrar från att det blir friktion då ben går mot ben, så antagligen är det ledvätskan som inte hunnit sätta igång och smörja upp leden...inget att vara orolig för.

Sv: Knäpper i benet

Min häst låter så titt som tätt. Är precis som sante säger. Ingen fara i taket med andra ord (finns ju människor knakar och knäpper i tid och otid, eller hur).

Mvh//LG

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 944
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 221
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 565
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka