Knaprar i sig bettet

Marvin

Trådstartare
Min 4-åring tuggar emellanåt hårt på sina bett. Jag har provat lite olika till henne, nova går hon och slänger med huvudet på, likadant 3-delade bett av olika slag.

Bäst fungerar hon på ett två-delat D-ringsbett (eller med parerstänger) i gummi. Problemet är ju att hon knaprar rätt så snabbt i sig gummit. :grin: På sitt nya globus-gummibett med halvparerstång har hon tuggat av på baksidan av bettet nära mitten. Hur kommer hon åt där? Har jag det på fel höjd om hon kommer åt att tugga där?

Hon har inga vargtänder och jag har känt igenom munnen utan att hitta nåt avvikande.

Liknande trådar

Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av... 2
Svar
31
· Visningar
4 700
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 562
Utrustning Har en häst på 4 år.inriden i april. Han lägger tungan över bettet här testat olika huvudlag olika bett. Som tex nova rakt tredelad...
Svar
11
· Visningar
2 448
Senast: Efwa
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 028
Senast: Líf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka