knasiga bett...

rostad

Trådstartare
Skicka in några speciella bett. De behöver inte vara snälla eller otäcka. Men de ska vara ovandliga. Kanske bara en knasig färg eller något.
Här kommer mitt bidrag:
is.jpg

ishkl.jpg

Sv: knasiga bett...

Ja, visst är den. Fast jag skulle nog aldrig viljat ha den i min häst mun... :D

Vad är det för konstigt med ett pelham?

På ponnyprakt.se finns bett i pastellfärger. Det om nåt är väl skumma färger..

Om jag ser rätt så är pelhamet lila eller nått.

Trådskaparen menar nog bara det första bettet va? Det ser ut att bara vara EN bild.

I ett land där det knappt finns några polohästar (Sverige till exempel) är det jätteexotiskt!

Har tyvärr ingen bild, men idag på hästloppiset såg jag ett tredelat tränsbett, fast istället för ett bett på ringen, satt det tre likadana tredelade bett på varann. Tjejen som sålde det sa att hon hade haft det på en het travare..arma häst. Varför säljer man ett sånt bett? Var köper man ett sånt bett? Bredden var väl 5 centimeter, med alla tre.

Här är ett annat knasigt bett:

1098887290_6003.jpg

Det funkar som ett vanligt gag, men man har tygeln i snorena istallet. Fattar du hur jag menar?
I polo har man ganska langa tyglar och sa har man ju tyglarna i en hand dessutom, sa nar man styr (och det ska ga supersnabbt) sa flyttar man bara handen nagon cm fran ena sidan till den andra. Sa handen som haller i tyglarna ar precis ovanfor maken nar man rider rakt fram.

Betten i polo ar skarpa, men det ar for att man egentligen inte tar sa mycket i bettet, utan man ska med supersma rorelser vanda hasten supersnabbt. :)

*kl*

Några till:

599.jpg

Ett körbett.

newridgerubber.jpg

Ett vanligt gummibett egentligen, men det såg lite underligt "bulligt" ut.;)

61_1.JPG

9e_1_b.JPG

För den som är tokig i rosa.:p Finns tydligen i blått,gult och grönt också.;)

gunbit1.jpg

Smaklöst eller snyggt, det är frågan...

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd