E

eriica-o21

Behöver ha lite råd av er buke folk. :)

de är såhär att jag gick i konståkningförut och ja jag rammlade många gånger och slog i knäna..
nu är de så att jag va med om en moppeolycka för några månader sedan fick blandannat ett stort sår på knät som blödde väligt mycket knät va jätte svullet i 2 veckor ungefär tog min syrras kryckor som hoon har här hemma o hadde ett tag, va inte till läkaren då jag har läkar och sjukhus skräck. detta va mitt högra knä.. jag har än idag stora problem med det de gör fruktansvärt ont ibland, som just nu lite blått och svuller är det ibland..

de vänstra knät fick jag ett järnhinderstöd i med fasta bomhållare i järn. rakt på knät i galopp, och ja dom hinderstöderna är jättetunga och behövs riktigt storkraft för att välta och jag välte det, och de va svullet i nån dag och de är ca 2 månader sedan. har fortfarande fuktansvärt ont ibland.. även där tog jag min syrras kryckor och hoppade på ett tag

nu måste jag ha knäskydd eller lindade knän när jag rider kan inte rida annrs :cry: och hästar är mitt allt, ja jag vet inte men min nuvarande häst har hjälpt mej enormt mycket, då jag har fruktansvärt dåligt självförtoende och mår väldigt dåligt psykiskt.. pga att mina föräldrar skiljde sig jag förlorade min dåvarnde sköthäst som va som min egna hadde hafft henne i 1 ½ år 7 dagar i veckan.. allting på samma gång.. men nu med knäna vad tycker ni jag borde göra ?

Sv: Knäskada

jag har läkar och sjukhus skräck får panik av att vara på ett sjukhus jag klarar inte av att gå dit :cry: :cry:

nån som kan hjälpa ?

Puttar upp och hoppas på svar från er bukefolk ni som brukar kunna ha svar på tal :D

Går det inte att ordna så att en läkare kommer hem till dig då, om det skulle kännas bättre?

Om det skulle vara så – fast det behöver det absolut inte vara – att dina knän har blivit allvarligt skadade och behöver behandling eller t.o.m. operation, så är det jätteviktigt att du tar kontakt med någon inom vården.

Annars kanske du borde ta kontakt med en kurator eller psykolog som kan hjälpa dig att bli av med din sjukhus-skräck. Det vore ju väldigt tråkigt om du råkade ut för något verkligen krävde läkarvård, och så klarade du inte av att gå dit då.

Hur många knäskador folk än har varit med om här på Bukefalos, och hur mycket de än vill hjälpa dig, så är professionell hjälp av en kompetent läkare det du behöver – för att veta ifall du behöver behandling, eller om du kanske bara behöver vila dem i någon vecka. Det är omöjligt att bedöma över ett internetforum.

jo jag har pratat med kurator om sjukhus skräcken men jaa de går inte så bra inom de där.. de är en av mina fobier sjukhus :crazy:

lät mina knän vila i 1 månad från ridning.. sprang inte heller gick lungt :crazy: men dom vill inte bli bra.. läkare hem tjaa vore kanske något

Ingen kan göra något magiskt med dina knän över ett internetforum.

Vill du inte söka läkarhjälp finns det inte mycket man kan göra.

Cilla
ortoped (nej, jag gör inte hembesök men jag är jäkligt snäll)

jag vill men jag får panik på sjukhus.. de är de som är problemet :(

tar upp den här tråden igen, jag lyckas knappt övertala pappa o ringa läkaren har tjatat i 2 veckor nu :eek: , o just nu har jag så ont i höger kn att jag mår illa :(

Gå till läkare, annars slutar det som för mig.
Jag har spelat fotboll sen jag var liten, fick ont och var tvungen att sluta.
Spelade dock fortfarande badminton, men eftersom jag inte gick till ortoped mer än en gång så blev knäna sämre, det började hoppa ur led och blev skit.
Så jag fick ge upp badmintonen när jag precis hade blivit bland de 10 bästa i skåne.
Kul? Nej.
Och det har tagit 10 läkarbesök och mååånga sjukgymnast besök och nu har det iaf slutat hoppa ur led.
Men vänta inte, gå till läkare!
Det kvittar hur mkt fobi du än har, är det bättre att gå omkring och göra knäna sämre då?

jag vetmen jag säger att " knä hoppa ur led" jag säger inte " knäskålen hoppa ur led"

Prova att rida i en westernsadel. Min rygg och mina knän mår mycket bättre av det.

Ja, det var därför jag skrev som jag gjorde.
När man säger att "knäet hoppar ur led" (även om man menar knäskålen) så är det alltid nån som blir uppskrämd och tror att hela knäleden går ur led.

Därför påpekar jag alltid att det bara handlar om knäskålen.

Prova att rida i en westernsadel. Min rygg och mina knän mår mycket bättre av det.

skulle vilja prova men jag äger inte hästen utan jag är bara skötare på den. och hon har en vanlig allround sadel o jag tror inte ägaren är så förtjust i western heller :smirk:

jag kan bara säga en sak, gå till läkaren. tänk på att du förvärrar bara ditt problen ju längre du väntar = behandlingen blir svårare och svårare= fler läkarbesök. detta handlar kanske om du senare någonsinn ska kunna utöva någon sport överhuvudtaget...

jag har tjatat på pappa rätt länge nu men han värkar inte ha ringt..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka