Knep för att sätta upp fårstängsel?

N

November

Nån som har det? Hur får man lättast fast själva nätet på stolparna? Finns det nån sorts "häftpistol" man kan använda till de där märlorna eller vad det heter som fäster själva nätet? Alla möjliga fårstängelmonteringsknep mottages tacksamt - vi är alltså inte fårägare utan trädgårdsägare :angel: men nu ska vi flytta staketet mot hagen en bit.
 
Sv: Knep för att sätta upp fårstängsel?

Det enklaste är om man är 2 personer, då drar den ena i stängslet så att det blir helt rakt den andra slår i krampor med en hammare.
 
Sv: Knep för att sätta upp fårstängsel?

Det enklaste är om man är 2 personer, då drar den ena i stängslet så att det blir helt rakt den andra slår i krampor med en hammare.
Ah, smart! Det är bara en person inblandad än så länge... klart det måste vara enklare om man är två! :idea:
Vi har en sorts "spännare" till vårt fårstängselsättande...

Vadå för sorts spännare? Nån liten mackapär?
 
Sv: Knep för att sätta upp fårstängsel?

Tyvärr funkar inte häftpistol till märlorna, även om det låter som en bekväm lösning. Om du slår i märlorna snett i rätt vinkel sträcker dessa liksom till nätet lite extra. Man hittar tekniken efter ett antal stolpar....:angel:
 
Sv: Knep för att sätta upp fårstängsel?

nu ska vi flytta staketet mot hagen en bit.

:rofl::rofl: Ursäkta, men det lät så kul... Trodde i min enfald att hagen gick ända fram till staketet :angel:

Annars har du fått bra tips om att en sträcker och en spikar. Om du vill kunna köra röjsåg runt staketet för att hålla fritt från gräs och annat så sätt det en knapp decimeter från marken. Då går det bra att köra röjsnöret under. Sen finns det "plats" att efterslå stolparna efter nått år också.
 
Sv: Knep för att sätta upp fårstängsel?

En liten pryl. Tror vi köpte den på Bole-produkter. Men bästa sättet är att vara två en som drar i stängslet och en som slår dit märla som Karindk60 skrev.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 533
Senast: nickan1
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 047
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp