Knep och knåp...mest knåp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MadickenII
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 094
M

MadickenII

Någon här som sytt/gjort/klippt till egna benlindor? Jag har nu efter många om och men bestämt mig för att här skall det sys!

Pållen har elefantben, och behöver lååååånga lidor typ femmeters. Jag tänkte så här. Skall åka till stora staden och inhandla antingen ett ylletyg (finns det?) eller ett tjockt fleecetyg typ 5,5 meter. Skall sen klippa till 4 el flera remsor med ca 12 cm bredd. Fålla eller inte!? Sedan sy på kardborre, långa som räcker runt.

Var tror ni? är det någon ide eller blir det tom dyrare än att köpa?

Sv: Knep och knåp...mest knåp!

Det blir mkt dyrare än att köpa långa från t.ex. Equilline...
Tänk att ylletyg kostar ca 150-250:-/m + en rulle tråd för ca 40:-
Så det kommer nog kosta minst 700:- och då är det inte säkert att det blir så snyggt. Köper du fleecetyg finns det billigt (som är av dålig kvalitet) för ca 70:-/m, ett som är tjockt kostar ca 200:-/m och är svårt att hitta.

Du gör ju självklart som du själv vill, men det blir mycket billigare att köpa färdiga, extra långa. Finns från Equi-line. Men men.. Lycka till!

Ja jag har ju inte kollat på tygpriser, men om det kostar så där mkt:crazy: så är det ju helt klart smartare att köpa färdigt!

Tack för att ni upplyste en dum en...;)

Jag har köpt fleece o gjort egna.. det blev billigare, men kruxet var att få kardborren rätt... Mät på ett par lindor som passar innan!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka