Kan inleda med att säga att jag ska prata med min revisor imorgon och reda ut hur jag ska gå tillväga, om det ens är möjligt. Men eftersom jag sitter och klurar på detta just nu så tänkte jag fråga vad ni tror och tycker.
Situationen är:
TS (jag) har ett litet företag. En vän har sålt en tjänst för 700 kr och köparen (företag) vill ha kvitto. Vännen har inget företag, ingen F-skattsedel och inget svenskt personnummer ännu. Vännen kan därför inte skriva ett kvitto. TS vill hjälpa vännen och ordna kvittot fast att det är "fel". Det är en engångshändelse och inget som kommer upprepas.
Vad gör TS? Det måste ju gå att lösa så att det på något sätt blir "korrekt", eller?
/En som borde lära sig att säga "Nej" men är för snäll för det..
Situationen är:
TS (jag) har ett litet företag. En vän har sålt en tjänst för 700 kr och köparen (företag) vill ha kvitto. Vännen har inget företag, ingen F-skattsedel och inget svenskt personnummer ännu. Vännen kan därför inte skriva ett kvitto. TS vill hjälpa vännen och ordna kvittot fast att det är "fel". Det är en engångshändelse och inget som kommer upprepas.
Vad gör TS? Det måste ju gå att lösa så att det på något sätt blir "korrekt", eller?
/En som borde lära sig att säga "Nej" men är för snäll för det..