Knepigt magproblem?

Nu har du ju redan fått en massa bra svar men ville bara tillägga att min gammeltant gjorde precis sådär - åt kopiöst med gräs samt smackade och var allmänt orolig (speciellt nattetid). Efter tips här satte jag henne på omeprazol, en 20 mg kapsel om dagen till kvällsmaten och beteendet har faktiskt upphört helt.
 
Nu har du ju redan fått en massa bra svar men ville bara tillägga att min gammeltant gjorde precis sådär - åt kopiöst med gräs samt smackade och var allmänt orolig (speciellt nattetid). Efter tips här satte jag henne på omeprazol, en 20 mg kapsel om dagen till kvällsmaten och beteendet har faktiskt upphört helt.

Samma sak man ville uppnå med cytotec. Så vi verkar inte ha samma "tur". Men min greyhounddam jag hade fick också omeprazol som hjälpte finfint. Men nåt annat än magsår/magkatarr som stör herrn nu.. Gäller bara att lista ut vad.

Fast jag tycker ev han är lite bättre idag. Kan vara tillfällighet men kanske, kanske hjälper zoolac.
 
Fattar ni inte,,, hundarna äter ju fel mat!!!!!!! skit i alla torrfoder och börja ge dom råttkött, NU!!!!!

Förutom att råttkött är lite svårt få tag på då ;) Så du tror inte de skulle må rätt dåligt om ett tag om de bara åt rått kött och inget annat? Det är liksom inte riktigt helfoder - ens för hund.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
711
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 157
Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
3 528
Senast: Tonto
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 475
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp