Knights-sadlar?

Sv: Knights-sadlar?

En bild på hästen, häst + sadel eller på sadeln?? Jag kan inte lägga in bilder men jag ska be maken fixa detta ikväll när han är hemkommen från jobbet. Bara jag vet vad det är för bild du vill ha :)

Om du går in och söker på knights sadlar under sadel annonser här på Buke får du upp min sadel och där finns 3 bilder på den iaf. Så ser du hur bara sadeln utan häst ser ut.

Jag hade både en hopp och dressyr innan till min gamla häst, tyckte om båda sadlarna! Hoppen va nog en Sir Walter tror jag.. Visst, det finns ju bättre sadlar men för den pengen tycker jag absolut att de va bra! Hade min i dryga året och tyckte även att den höll bra- har haft dyrare sadlar som varit känsligare än den... Men ja.. :)

Har kollat:). Skulle gärna vilja se hur ryggen är(hur pass rak)på hästen som har den, så jag kan jf med min häst.

Nu är jag def. sugen på att låna hem en, det jag funderar över är om den är _tillräckligt_ rak för min hästs rygg. Du har ingen bild på hästens rygg?

Jag har en Knights Conti Dressyrsadel.

Tycker den har bra kvalité på lädret och både jag och andra som ridit i den har upplevt den mycket skön att rida i. Storleken är normal, har en 17". Och som sagts tidigare, den passar till den rakare ryggen.

Det ända jag kan klaga på är att färgen är lite avskavd på kåpan efter stigläderna.

Gillar stoppningen som suuupermjuk. Dessutom är den skyddad av neopren som gör att ullen inte suger åt sig svetten och därmed behöver sadeln inte stoppas om lika ofta.

Kan rekommendera Knights!

Tack för ditt svar:)

Någon som vet _hur_ pass rak sir walter är? Om man tex jf med bates caprilli?

Jag ändrar mig lite. Jag har ridit i någon av de billigare modellerna förmodar jag, inte alls skön, hamnade i stolsits osv.

Hade sadelutprovaren ute igår och red i en Camelot och den fungerade mycket bra. :)
Dock lite tråkigt att de har så små stöd bak.

Tack för alla svar. Åger nu en knights hoppsadel, gillar den mkt än så länge:)

Jag har haft knights sir john. Tycker att det har varit väldigt bra kvalite på den. dock har jag aldrig gillat att rida i den hamnar i framvikt när jag rider i den gillar prestigen bättre. men jag kan absolut rekommendera den då den har varit bra i övrigt för det priset :)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
146
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
10 267
Senast: Gunnar
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka