Bukefalos 28 år!

Knöl efter fästing

karamba

Trådstartare
Hej!

Min hund fick en fästing troligtvis igår, och idag när jag tog bort den så kände jag en knöl under huden där fästingen suttit. Hon har haft fästingar förut så att det blir små knölar vet jag ju, men den här är stor som en spelkula.

Hon kliar sig lite grann där mellan varven och är kanske aningen slöare än vanligt, men det kan lika gärna vara pga löp...

Så... Hjälp? Kan dom få så stora knölar av fästingar?
 
Hej!

Min hund fick en fästing troligtvis igår, och idag när jag tog bort den så kände jag en knöl under huden där fästingen suttit. Hon har haft fästingar förut så att det blir små knölar vet jag ju, men den här är stor som en spelkula.

Hon kliar sig lite grann där mellan varven och är kanske aningen slöare än vanligt, men det kan lika gärna vara pga löp...

Så... Hjälp? Kan dom få så stora knölar av fästingar?

Nån gång har jag sett att det blivit en varböld under bettet. Jag hade tvättat med sårtvätt, och hålligt torrt. Om inget ändrats (eller om det blivit värre) efter ett par dagar hade jag ringt och konsulterat veterinär.
 
Nån gång har jag sett att det blivit en varböld under bettet. Jag hade tvättat med sårtvätt, och hålligt torrt. Om inget ändrats (eller om det blivit värre) efter ett par dagar hade jag ringt och konsulterat veterinär.

Jo jag tänkte också på att det kunde vara en infektion eller något men hon är inte ett dyft öm där... Det är torrt och fint än så länge, syns bara ett litet märke efter fästingen
 
Eller jo om jag klämmer där, som en finne, så ömmar hon lite men inte om jag trycker rakt på knölen
 
Förra sommaren fick Dvärgschnauzern en jättebula på skallen efter en fästing. Det såg ut som om han fått ett hårt slag mitt i skallen. Bulan syntes jättetydligt. Men efter några dagar var den borta. Små kulor får han ofta.
 
Förra sommaren fick Dvärgschnauzern en jättebula på skallen efter en fästing. Det såg ut som om han fått ett hårt slag mitt i skallen. Bulan syntes jättetydligt. Men efter några dagar var den borta. Små kulor får han ofta.

Ja små knölar har min hund nog fått efter varje fästing, men aldrig i den här storleken O_o Trodde hon skulle bli dödssjuk eller nått :cool:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 274
Senast: Sel
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 609
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 345
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 492
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp