Knöl under huden

Skogstroll

Trådstartare
Min rottis hane på tre 1/2 år(kastrerad,och lite för tjock tyvärr..står på bantning:o) har en knöl under huden på insidan låret på bakbenet..man kan flytta runt den under huden ganska mycket, så den sitter alltså inte fast.den är väl i storlek med en en krona och någon halvcentimeter tjock.Kan det vara en fettknöl?Jag är supernojjig för sjukdomar..förlorade min häst förra veckan..:crazy:
 
Sv: Knöl under huden

det är förmodligen en fettknöl. men åk in till vet för säkerhets skull och be dem ta ett prov. de sticker in en liten nål och suger ut några celler som de sedan tittar på i mikroskop. antingen på kliniken eller så skickas det iväg till ett labb. min hund har varit vaken båda gångerna (olika kliniker) så det är nog vanligast.
 
Sv: Knöl under huden

Låter som en fettknöl. Kolla upp hos vet för säkerhets skull.

Knölar som endast sitter i huden brukar inte vara canser, så det kan du vara lugn över :)
 
Sv: Knöl under huden

Ja alltså den sitter under huden..mellan huden och benet under lixom..och halkar omkring när man petar på den..så den har inte fäste i varken huden eller under huden.Jag håller på och försöker få tag i min vet nu..vete 17 om det går att träffa den med en spruta..det kommer nog bara att glida undan?

hade ju varit käckt om han kunde vara vaken när dom sticker honom men min voffis har veterinär skräck så det blir nog svårt..han väger ju trots allt runt 60 kg.
 
Sv: Knöl under huden

jodå, det går att sticka fast de halkar rundor. min hund har jättelöst skinn och sen den där halkiga bulan under. men det var inga problem alls att sticka. veterinären brukar ha duktiga assistenter hos sig som kan hålla fast hunden i ett järngrepp. håller man bara på rätt sätt så blir de inte så starka. går det inte alls kan man ju ge lite lugnande. men hur gör du när du vaccinerar?
 
Sv: Knöl under huden

Munkorg och håller fast för livet och kör överraskningsmomentet;)Brukar passa på när vet är hemma hos hästarna så han slipper åka till station..för det gillar han INTE..Men det går nog fortare med vaccinationen än detta gissar jag..
 

Liknande trådar

Foder & Strö För ett år sedan skadade sig min häst (arab, nu vallack, snart 2,5 år) i ena hasen (han var då drygt 1 år gammal) vilket ledde till en...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Corax
·
Hundhälsa Hej jag är så orolig för min rottweiler hane på 7 år i tisdag kände jag en mjuk knöl under huden på insidan utav låret. Den känns som...
Svar
12
· Visningar
4 721
Hundhälsa Hämtade hem mammas valp som blir 10 veckor på måndag i går,och när vi varit hemma ett tag så ser vi att hon har en stor knöl i...
Svar
3
· Visningar
7 636
Senast: TantEster
·
Katthälsa Förra hösten flyttade det hit en katt, som bara bestämde sig för att "jag bor här". Hon dök upp första gången dagen efter att vi hade...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp