Bukefalos 28 år!

Stor knöl i nacken...

Fibusen

Trådstartare
Hämtade hem mammas valp som blir 10 veckor på måndag i går,och när vi varit hemma ett tag så ser vi att hon har en stor knöl i nacken/mellan skulderbladen,vi blir så klart jätteoroliga!

Kan det vara efter chippet,vacc? Tycker att det skulle vara konstigt,eftersom det var den 19 januari,alltså ett bra tag sen... Veterinärbesiktad då,och för 5 dagar sen helt utan anmärkning.

Är det så illa att det kan vara cancer? :crazy::cry: Sitter alltså precis där man ger sprutan (nacken/mellan skulderbladen),och den är kanske som en krona i storlek på bredden,och en-två cm hög,är varken hård eller mjuk... Går att "ruckla" lite på,känns inte fastvuxen,utan att den sitter bara under huden.

Är jätteorolig! Då min mamma förlorade sin förra hund i sommras har hon haft så svårt att tänka sig en ny,men nu ramlade hon över denna lilla tjej och vart såld! Är ju så himla hemskt om det ska krångla på en gång,mamma skulle gå sönder då... :cry:

Så klart kan ju mamman/syskonen ha varit lite hårdhända mot henne,men att det är precis som en knöl gör mig lite orolig som sagt.
 
Sv: Stor knöl i nacken...

1: ta några djupa andetag och lugna ner er.
2: verkar hunden må dåligt?
3: eftersom det sitter precis där vaccination och chippning görs är det med största sannolikhet något av dem som känns. min tik fick en "inkapsling" efter första rabiessprutan, dök upp någon vecka efter vaccinationen och försvann på ytterligare några veckor, kändes som det du beskriver.
4: är ni fortsatt oroliga, ring vet imorgon och fråga vad han/hon tycker.
 
Sv: Stor knöl i nacken...

Nu bor ju inte jag längre där,så jag har ju inte sett henne sen i går kväll,men då var det full fart,lite osäker så klart eftersom hon kom hem i går,men hon vart glad när vi kom in med min och sambons hundar,så dom fick hälsa,och fröken kaxade upp mot våran lill-skit när hon tyckte han var lite för dryg. Hade sovit bra i natt,har varit trött i dag och sovit ganska mycket,men vilken valp gör inte det? Hon har även busat och haft sig i full fart,äter och dricker,lite torr på nosen,men det kan ju bero på att hon kanske druckigt mindre än vad hon gjort innan.

Hon verkar som sagt vara som en vanlig valp,full i bus, och väldigt trött.

Vi får avvakta och se,det är nog mest jag som är orolig att hon ska få lov att ta bort ytterligare en vän,som sagt,mamma kommer gå sönder då..

I fall knölen inte ger sig så får vi åka in och kolla, och sen höra med vetten vid 12 veckors vacc om vad det är/var.
 
Sv: Stor knöl i nacken...

Alldeles säkert en reaktion efter vaccinationen. Mycket osannolikt att det skulle vara cancer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 685
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 650
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Länge sedan jag var aktiv på sidan. Tror att många av er kommer att ropa TROLL för detta som har skett kan inte och ska inte kunna...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: vallhund
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 342
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp