Knölar och hälta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Friiiiiida

Trådstartare
Jag kollapsar av oro snart! Hans fettknöl och vad det nu är och ena frambenet som han haltat på nu till o från i tre veckor. Veterinären sa sträckning men kan det sitta i så länge, någon som vet? Oro för op för den knölen i ljumsken som de inte vet vad det är. Hur är allt möjligt att han kan få!
 
En sträckning kan göra att hunden har ont resten av livet om den inte behandlas rätt. Om de haltar eller inte beror då på hur bra de är på att avlasta den skadade muskeln. När min hund fick en sträckning så tog det 10 veckor innan den hade vilat tillräckligt för att vara "bra". (Den var inte bra på riktigt, det märktes något år senare tyvärr, men fram till dess hade hon dolt det hela väldigt duktigt).
 
Okej det kan sitta i så länge. Röntga ni benet? Det har de inte gjort med honom. Utan gissa att det var en sträckning eller liknande. Det har vart bra emellan men så verkar det komma tillbaka igen så fort han anstränger benet lite verkar det som.
 
Okej det kan sitta i så länge. Röntga ni benet? Det har de inte gjort med honom. Utan gissa att det var en sträckning eller liknande. Det har vart bra emellan men så verkar det komma tillbaka igen så fort han anstränger benet lite verkar det som.
Nej, ingen röntgen. Sträckningar syns inte på röntgen, men att det kommer tillbaka så fort hunden anstränger sig är typiskt för just sträckningar.
 
Okej. Var det på en saluki som halta? Ja han har vilat här i två veckor men sista dagarna har jag börjat och få igång han igen. Men han lekte lite häfitigt innan å då kom haltandet tillbaka. Vad gjorde du åt det?
 
Okej. Var det på en saluki som halta? Ja han har vilat här i två veckor men sista dagarna har jag börjat och få igång han igen. Men han lekte lite häfitigt innan å då kom haltandet tillbaka. Vad gjorde du åt det?

Yep, det var en saluki.
Jag åkte till en extremt duktig fysioterapeut som hjälpte till att få ordning på allt. Veterinärer är jätteduktiga på skelett och sjukdomar, men det där med muskler kan de sällan något om. Fysioterapeuter är inte utbildade för att fixa olika sjukdomar, men de är proffs på muskler.
 
Okej kanske det jag ska prova då. Men bra at veta att det tar tid med en sträckning. Man blir så frustrerad å känner sig så hjälplös hela tiden tycker jag när man inte vet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 682
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 174
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp