Bukefalos 28 år!

Knöööölar...

K

kalasmy

Min hund har haft lite små fettknölar på ryggen ett tag.. men för ett tag sen upptäcke vi en jätte stor och hård knöl.
Och fettknölarna brukar ju mer vara mjuka och jag har hört att det är då det inte är någon fara.
Iallafall.Hon har haft den kanske några veckor men i morse var den borta nästan.Kände nästan som att någon hade stuckit hål på en blåsa liksom.
Men ändå är man ju lite orolig vad det kan vara för något?...
Hon börjar ju bli gammal så vi ska nog ta en sväng till veterinären nån da men någon som haft samma sak på sin hund eller vet vad det kan vara för något?!.
 
det kan inte ha legat nått under huden som gjorde det svullet och hårdt då?om den bara försvann menar jag?
det bästa är ju som du säger,
att åka till veterinären å kolla upp det.
 
Våra två senaste hundar( schillerstövare jakthund) har båda två ahvt sådana fettknölar. Den förra som nu inte finns ibland oss längre hade en jättestor på ena sidan av ryggraden, men de va ingen fara och han verkade inte ha ont av den heller!!
 
Jag har en fettknöls-hund (ha ha d lät ql :D) Har opererat bort knölar (samanlagt 14 st) på henne två gånger. Din knöl låter ganska typisk för fettknölar och är nog inget att oroa sig för, c bara upp så dom inte blir inflamerade :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 301
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 593
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: Vitsippan
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp