knöl på halsen?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Visa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 599
V

Visa

Jag har hittat en knöl på halsen på min katt. Trodde först att det kunde vara en fästing, men då jag försöker se, så verkar det mer som att det är nån böld av nått slag, eftersom jag inte ser nånting utanpå huden. Nån som har nån aning om vad det kan vara?

Sv: knöl på halsen?

Hur känns den? Min katt har en knöl på halsen, som man liksom kan ta tag i. Den känns hård, som en fryst ärta. Den har vätskat och enligt vet är det en inflammerad talgkörtel. Hon gillar när man kliar på den, i övrigt stör den henne inte. Ibland växer den till sig, och det går att klämma ut lite var, men såklart gör det ju ont när man klämmer den, det är ju som en finne. Ska be veterinären klämma nästa gång det är dags för vaccination, så får hon vara "the bad guy".

Om du är orolig så ring och rådfråga din veterinär. Om den inte växer i storlek kan du säkert be dem kika när det är dags för vaccinationen.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 151
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
493
Senast: Sassy
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka