Knottror på ben och armar

Nikita4evR

Trådstartare
Försöker lista ut vad det är min lille pojk har fått för utslag men hittar inget vettigt så kanske någon här vet vad det kan vara. Igår såg jag att han fått som pletor/knottror på benen, armarna och enstaka på magen. Tänkte direkt på vattkoppor då han precis börjat förskolan och vi har redan åkt på det mesta🙄 men eftersom dom inte utvecklats till blåsor så utesluter jag de. Dom flesta utslag verkar klia vilket inte hans gör heller🤔
IMG_20190211_150506.jpg
 
Sådär ser framför allt min äldste ut när huden blir torr. Vi brukar smörja med återfuktande salva så försvinner det snabbt.
 
Min 7 åring har också så när han blir torr, vilket han blir konstant. Smörjer med miniderm
 
Jag är typ kroniskt uttorkad och alltid fnöskig i huden, min hud ser alltid ut så där. Vet inte om det är för att jag är torr, märker ingen skillnad om jag smörjer eller inte. Jag får ofta frågan om jag fryser eftersom det ser ut som att jag har gåshud, men jag har liksom antagit att min hud ser ut så :D
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 104
Senast: alazzi
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 906
Hundhälsa Kort sammanfattat så blev vovven dålig i somras. Hon började klia sig som en galning och ena ögat började svullna upp. Vi åkte till...
Svar
18
· Visningar
3 244
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 218
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp