Bukefalos 28 år!

Kön kattungar 4st

SMM

Trådstartare
Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de fanns folk här som kunde! Lägger ut alla 4 som är i kullen och hoppas jag blir klokare. Folk som är intresserade vill veta nämligen.
IMG_4735.jpeg
 
Jag har googlat o blir tyvärr inte klokare, vill ju gärna få klart vilka kön kullen är 🥰 här är nr.1, lägger ut ett inlägg per kattunge totalt 4st
 

Bifogade filer

  • IMG_4735.jpeg
    IMG_4735.jpeg
    185,3 KB · Visningar: 52
Jag har googlat o blir tyvärr inte klokare, vill ju gärna få klart vilka kön kullen är 🥰 här är nr.2, lägger ut ett inlägg per kattunge totalt 4st
 

Bifogade filer

  • IMG_4734.jpeg
    IMG_4734.jpeg
    191,4 KB · Visningar: 51
Jag har googlat o blir tyvärr inte klokare, vill ju gärna få klart vilka kön kullen är 🥰 här är nr.3, lägger ut ett inlägg per kattunge totalt 4st
 

Bifogade filer

  • IMG_4731.jpeg
    IMG_4731.jpeg
    120,3 KB · Visningar: 52
Jag har googlat o blir tyvärr inte klokare, vill ju gärna få klart vilka kön kullen är 🥰 här är nr.4, lägger ut ett inlägg per kattunge totalt 4st
 

Bifogade filer

  • IMG_4732.jpeg
    IMG_4732.jpeg
    169,1 KB · Visningar: 68
En bra tumregel är att hanar ser ut som : och honor som i, och att hanar brukar ha längre mellan anus och kön än honor. Med det i huvudet så tycker jag att nummer två ser ut som en hona och resterande hanar. Mer erfarna kattmänniskor får gärna rätta om jag har fel. :)
 
Nr. 2 är en solklar flicka, nr. 4 ser också mest ut som en flicka, de andra mest som hanar. För att veta säkert skulle jag behöva studera könsöppningens form, hanars är rund, honors avlång precis som föregående beskrivit, och så är det utrymme för pung mellan anus&könsöppning på hanar.
 
  • Gilla
Reactions: SMM
Med reservation för lite otydliga bilder så skulle jag säga att 3:an är en hane, resten honor. Hade dock velat se lite skarpare/bättre belysta bilder på ettan och trean för att vara säker.
 
  • Gilla
Reactions: SMM
Med reservation för lite otydliga bilder så skulle jag säga att 3:an är en hane, resten honor. Hade dock velat se lite skarpare/bättre belysta bilder på ettan och trean för att vara säker.
Hade en till bild på nr1, kan de hjälpa?
 

Bifogade filer

  • IMG_4729.jpeg
    IMG_4729.jpeg
    212,5 KB · Visningar: 40
Testiklarna sitter mellan anus och könsöppning, så om det är en hane är det större avstånd dem emellan.
På så små kattungar som dina är det ofta lättast att kika på om könsöppningen är avlång eller rund, vilket kan vara svårt att se på bild. Relativt snart kommer det iallafall dyka upp små kulor om det är en hanne, så då kommer det inte vara någon tvekan!
 
Tack flera som säger de! Men den kattungen har som ett svullet kön, är inte de kulorna? 😄🙈

Som @moster_punk skriver sitter testiklarna på mitten, syns tydligt på trean. Nu kanske man lurar sig på bilden, men det ser ut som att fyran har en avlång öppning och inte en liten rund med separata testiklar (eller ja, tom pung än så länge) ovanför?
 
Kan detta var en hona när de är så långt mellan anus och könsöppning? Tycker ändå könet ser ut som en hona eller? Ni är ju så hjälpsamma så uppdatera med en nytagen bild. Tack för all hjälp
IMG_4977.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 243
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 424
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp