Köpa kläder online

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min enda butik som hade kläder i min smak har gått över till enbart online försäljning. Det är en katastrof för mig som verkligen behöver prova och känna på kläderna. Om jag provar 10 kläder är jag glad om något passar.

Eftersom jag akut behöver andra kläder än urtvättade t-shirts så beställde jag online. Mot bättre vetande. Kollade storleken på mina nuvarande kläder och beställde en storlek mindre eftersom jag gått ner i vikt. Tappar byxorna och tröjorna är som tält.

Fick paketet idag. Så besviken. Kläderna är tält och trots att blusarna är tält så blir det glipor mellan knapparna när jag sitter ner. Jag hade drömt om att hitta någon fin blus och inte jämt slafsa runt i t-shirts.

Nej. Online shopping är inte min grej. Visst hatar jag att stå i provhytten och svettas men då slipper jag åtminstone felköp.
 

Jag gillar inte heller att köpa kläder online, det blir nästan alltid fel. Och så är det viktigt för mig att känna på tyget och se vad det är för kvalitet. Jag vill inte ha tunna flimsiga tyger (är inte en tunn och flimsig person). Just nu tycker jag att det är jättesvårt att hitta kläder som jag vill ha. På jobbet har jag ett koncept som funkar men jag har inga finkläder som jag trivs i. Borde lämna in symaskinen på lagning...
 
Jag tycker också det är svårt. Om jag beställer på nätet så måste jag nästan beställa en större mängd kläder och räkna med att returnera. Det är ju dock en stor miljöbov med alla returpaket så jag försöker undvika det. Beställer ibland på nätet men annars går jag till butik, även om jag tycker att det är trist och tidskrävande..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gjorde för några år sedan en GBP-operation och har sedan dess gått ner runt 60kg. Jag har fortfarande några kilon kvar men är ändå...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp