köpa mp3-spelare

keramin

Trådstartare
Hoppas att jag kan lägga min fråga här.
Min pappa har fått väldigt försämrad syn nu på gamla dar (76 år) och kan inte läsa böcker längre. Han lyssnar i stället på talböcker på CD. Det är ju gott och väl, men utbudet är ju inte jättestort. Han har nu genom biblioteket blivit erbjuden att låna sk DAISY-skivor som finns i massor. Det är en CD-rom med en hel bok på en skiva. Man läser den genom ett program i datorn, men hur kul är det att sitta där och lyssna när solen skiner ute.

Min idé är att köpa en mp3 och föra över boken till. Frågan till er är alltså (eftersom jag inte har någon egen): Hur svårt är det att manövrera en mp3 när man ser dåligt, är det överhuvud taget möjligt? Har ni tips på spelare som är enkla att använda och där man kan stanna var som helst och sen fortsätta där nästa gång man startar?
 
Sv: köpa mp3-spelare

jag köpte en på gubbdagis för billig penning, ganska få knappar -en för start, stopp och av. En för att skippa fram låtar och en för volym.
Leta efter en sån du :)
 
Sv: köpa mp3-spelare

Jag tror att de flesta startar där man stannat. Iaf gör min det och jag är så nöjd med den. Men det finns superbilliga, kolla på tradera t ex. Det som är praktiskt om man ser dåligt och inte är så händig med datorn är ju om den har stort minne så det går in många sidor.

Jag har en sån här creativ muvo: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pid=20450 och är supernöjd med den :love:
 
Sv: köpa mp3-spelare

Tack för tipsen om spelare och gubbdagis :rofl: Jag ska ge mig iväg till nån affär och kolla in lite hur de ser ut.
 
Sv: köpa mp3-spelare

Jag har också en Creative MuVo (men en TX). Och visst är den bra, men knapparna är små, precis som de brukar vara på mp3-spelare för att spara plats, så jag vet inte om den passar för någon med dålig syn. Fast iofs är det så få knappar att det kanske inte gör något. Det är bara volymknapparna som sitter tätt. Bläddrar gör man ju med hjulet på sidan och stänger av gör man med den lilla knappen på framsidan.
 
Sv: köpa mp3-spelare

Glömde att berätta att de är tvättmaskinssäkra :p

Jag fiskade ur hörlurarna för ett tag sedan när jag skulle ta ur tvättmaskinen och jajamänsan, även mp3:an ramlade så småning om ut. Den funkar iaf ff :devil::D
 
Sv: köpa mp3-spelare

Har tänkt på det där med knapparna och tänkte att man kan måla dem i olika starka färger för att de ska bli lättare att se. En färg för varje knapp.
Fler tips mottages tacksamt.
 
Sv: köpa mp3-spelare

iPod kan kanske funka. Den är verkligen lättmanövrerad och har massa utrymme. Den är ju ganska dyr men helt klrt värd pengarna!
 
Sv: köpa mp3-spelare

Dottern köpte en SanDisk på Siba. En knapp på sidan för play/stop. En knapp för att bläddra och ändra volym. Funkar alltså bra om man ser dåligt. Hittar man bara knappen (tydlig) så går det lätt att känna hur man reglerar. Över huvud taget tror jag inte det där med synen är något problem. Allt är litet på en mP3 så alla för ju känna sig fram, oavsett hur bra syn man har. Han hittar nog snabbt känslan hur man reglerar den ska du se.
 
Sv: köpa mp3-spelare

dem har mp3 på lekia, antar att dem ej är speciellt svåra att ha och göra med^^
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en samsung mp3 spelare som man laddar via USB. har upplevt nu på det senaste att batteriet aldrig blir fulladdat hur länge jag...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Ska äntligen köpa mig en MP3-spelare, och har operativsystemet Windows 2000 i datorn. Och hur mycket jag än tittar så står det nästan...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: sussisus
·
N
IT & mobiler Hur är det tänkt att man ska dra nytta av de låter man köpt via itunes när de inte är i mp3format??? Det enda sättet som jag kommit på...
Svar
17
· Visningar
1 432
Senast: Rednex
·
H
IT & mobiler Vi har köt en ny dvd video kamera nu och jag har filmat med den. Man filmar med mini cd skivor och genom att stänga skivan i dvd...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: hon_med_skäcken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp