Köpa ponny som vuxen

2021 köpte jag c-ponny på 134 cm då jag är lika lång och väger lika mycket som dig. Kändes inte alls för stor och såg inte heller för stor ut.
Hade haft uppehåll från hästar och då jag fick höra att kompisens lillasysters ponny skulle säljas så köpte jag henne då jag redan var så kär och hade inga riktiga ambitioner inom ridningen. Sålde henne dock för någon vecka sen och köpte mig en storhäst då suget efter att träna och tävla seriöst blev större.
När jag hade min c-ponny så var det fruktansvärt svårt att hitta en sadel som passade både mig och henne och det gjorde att det även blev svårt att träna henne seriöst med… Så det kan vara värt att tänka på om du köper ponny. Jag hade nog hellre satsat på en d-ponny eller storhäst
 
Ja jag vet inte tänker att andra vuxna kommer tycka jag är konstig, men det ska man ju inte bry sig om såklart!
Jag och min dotter har delat på en liten dponny och det har varit perfekt. Köpte ponnyn när dottern var 9 och självklart var den lite för stor, men väldigt snäll i ridningen, men välutbildad så den passade mig ridmässigt förutom att jag nog önskat att den hade haft lite mer ”framåtanda” men dottern kunde rida ponnyn helt själv från första början och det var jättebra. Tyvärr blev den akut sjuk för ett tag sedan och fick tas bort. Nästa häst vi köper blir också en dponny, men med mer energi och lite större.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 894
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 935
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 249
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
955
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp