Köpa vatten till pool

Plantan

Trådstartare
Funderar litegrann... Om man vill sätta upp en enkel pool, på ett ställe där det inte finns vatten att fylla på, hur gör man då? Kan man "köpa" vatten och nån kommer med tankbil eller stora vattencontainrar? En liten pool man sätter ovanpå gräsmattan, från byggvaruhus. Det kan väl inte bli så många kubikmeter? Tre meter rakt över och kanske 70 cm hög. Nån som vet hur man kan fixa rent vatten?
 
Funderar litegrann... Om man vill sätta upp en enkel pool, på ett ställe där det inte finns vatten att fylla på, hur gör man då? Kan man "köpa" vatten och nån kommer med tankbil eller stora vattencontainrar? En liten pool man sätter ovanpå gräsmattan, från byggvaruhus. Det kan väl inte bli så många kubikmeter? Tre meter rakt över och kanske 70 cm hög. Nån som vet hur man kan fixa rent vatten?
Tre kubik, det kanske någon granne med vattentunna till djuren kan hjälpa till med :)
 
Jag skulle nog vända mig till kommunens tekniska kontor eller motsvanade som har hand om dricksvatten i kommunen. Dom kan nog absolut köra ut rent vatten med hjälp av tankbil. Vad det kostar har jag dock ingen aning om...
 
Ringde brandkåren men de hade inte tid att åka omkring och fylla pooler åt folk. :cautious:
De ska tydligen släcka bränder med sitt vatten! Fräckt va?! :D;)
 
Vi köpte vatten från ett slamföretag. Givetvis rent vatten :p Vi tömde poolen helt förra våren och jag tror det var 36 kubik, så det tog hela dagen eftersom chauffören fick åka och fylla på, 6 gånger tror jag han fick fylla på lastbilen :p
 
Vi köpte vatten från ett slamföretag. Givetvis rent vatten :p Vi tömde poolen helt förra våren och jag tror det var 36 kubik, så det tog hela dagen eftersom chauffören fick åka och fylla på, 6 gånger tror jag han fick fylla på lastbilen :p
Hur stor pool har ni?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Görel
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 003
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp