Bukefalos 28 år!

Köpa vilken typ av hinder?

danilo

Trådstartare
Jag är inte alls tävlingsryttare utan tar något skutt ibland med pållen. Jag tänkte att jag ändå vill köpa några hinder för att gymnastikhoppa och bygga muskler, och förstås för att det är kul :).

Jag har hittat en tjej som bygger hinder som är lite billigare, runt 1100 kr för ett hinder med tre bommar. Supersnygga hinder och hon verkar duktig. Allt timmer är impregnerat (ska iof förvaras inomhus, men är ju ändå bra i längden). Hinderstöden är gjorda i trä.

Ett annat ställe säljer hinder som ligger runt ca 1400 kr för ett hinder med tre bommar. Inte lika snygga, inte impregnerat men däremot sprickfria bommar. Hinderstöden är gjorda i trä, samma konstruktion som det ovan.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska välja? :crazy: Vad hade du valt, om du inte hade världens bästa ekonomi och som sagt ska använda hindren ganska sällan (kanske två gånger i månaden)?
 
Sv: Köpa vilken typ av hinder?

du gjorde ju ett super fint hinder innan! varför inte snickra ihop fler stöd och köpa bommarna?
 
Sv: Köpa vilken typ av hinder?

Tack! Jag har så mycket jobb nu framöver så jag hinner inte tyvärr :/. Även om det var kul! Men jag vill gärna ha några hinder den här säsongen och tiden räcker helt enkelt inte till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 788
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·
Hoppning Hur har ni byggt? Ska göra en liten renovering av min hinderpark som har nästan 40 år på nacken. Har ni byggt egna hinder? Hur ser...
Svar
8
· Visningar
3 046
Senast: Elendil
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp