Köpeavtal

Trissa

Trådstartare
Jag behöver ett köpekontrakt för häst, och det finns inte i den lokala ridsportsaffären här. Inte heller hinner jag skicka efter ett, eftersom jag måste ha det i morron. (Sent påtänkt, jag vet... :crazy: ) Finns det någon som har en mall jag skulle kunna använda mig av? Det är ett högst ordinärt köp, inget speciellt med det.

Sv: Köpeavtal

Snacka med uppfödaren. T.ex. flyinge om det är ett halvblod osv.
Annars så kan du ju ta ett från www.hestemarknad.dk och översätta till svenska.
Eller bara hitta på ett. Finns ju vissa regler för vad det ska innehålla, men främst är det ju pris, veterinärbesiktning (godkänd, legkontroll av hästen osv), om nåt ingår i köpet, när hästen ska hämtas/lämnas, information om hästen (frysmärkningssymbol, chipnummer, kön, färg, ras, ev stamtavla, tecken, ev vita ben/hovar etc

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 312
Senast: Soffan03
·
Juridik & Ekonomi Jag är intresserad av ett nytt boende som skulle passa mina behov och min plånbok bättre men för att kunna köpa det så måste säljarna gå...
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Voeux
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
7 962
Senast: Sirap
·
Hästvård Kan vara en orimligt paranoid fråga, men jag har gått och tänkt på det några veckor nu. Min häst är inne i en period med rätt många...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: EmmaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2020
  • Namngivningstips..