Köpeavtal

Trissa

Trådstartare
Jag behöver ett köpekontrakt för häst, och det finns inte i den lokala ridsportsaffären här. Inte heller hinner jag skicka efter ett, eftersom jag måste ha det i morron. (Sent påtänkt, jag vet... :crazy: ) Finns det någon som har en mall jag skulle kunna använda mig av? Det är ett högst ordinärt köp, inget speciellt med det.
 
Sv: Köpeavtal

Snacka med uppfödaren. T.ex. flyinge om det är ett halvblod osv.
Annars så kan du ju ta ett från www.hestemarknad.dk och översätta till svenska.
Eller bara hitta på ett. Finns ju vissa regler för vad det ska innehålla, men främst är det ju pris, veterinärbesiktning (godkänd, legkontroll av hästen osv), om nåt ingår i köpet, när hästen ska hämtas/lämnas, information om hästen (frysmärkningssymbol, chipnummer, kön, färg, ras, ev stamtavla, tecken, ev vita ben/hovar etc
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
573
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp