Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Sv: Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Hoppas för kvinnans skull att sadeln var värd det...
 
Sv: Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Varför koncentrear de sig inte på mer allvarliga saker?
 
Sv: Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Många bäckar små blir en stor å. Inkomst till staten kallas det för.
 
Sv: Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

Varför koncentrear de sig inte på mer allvarliga saker?

Det gör dom nog oxå. Och varför skulle dom inte stoppa henne med en sadel som borde ha tullats från första början? Bara för att det va en sadel???
Ska man importera en sådan dyr,lite större sak så tycker jag att man borde kolla innan vad som gäller
 
Sv: Köpte sadel på Island - åtalas för tullbrott

*kl*
Jag tycker det låter idiotiskt. Tull för en sadel vad händer om man köper en klocka och har i bagaget (rolex tex) kostar bra mycket mer än sadeln och ingen kan veta om den var inköpt innan resan eller under. Löjlerier för att Reinfeldt ska få behålla sin lön inget annat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsport Island fyller ett år och det firar vi genom att öppna upp hela islandssajten – japp du läser rätt – rubb och stubb på Ridsport...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna hittade en sadel via en säljsida på sociala medier, betalade och förväntade sig sedan att sadeln skulle dyka upp. Men det kom...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en serie artiklar granskar SVT Nyheter Västernorrland en ung kvinna från Sundsvall som förmedlat hästar med brister till svenskar som...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Lingon
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp