D

Dragonfruit_

Nån som vet vart jag kan hitta körbett i storlekarna 10,5 och 11,5?? :confused:
 
Fråga i närmaste ridsports affär. Om dom inte har hemma så kan don säkert beställa till dig. :)
 
Hej!

Globus har ett postkandar i små storlekar, men det är inte särskilt snyggt och finns tyvärr inte med tungfrihet.

Bäst sortiment hittar du på www.ridingbitz.com och de betten beställer du genom www.tarnsjogarveri.se De har både postkandar och liverpoolstänger i små storlekar, och du har då många mundelar att välja på.

Själv kör jag oftast på jaktstång nu för tiden. Jag tycker att det är ett bett som funkar himla fint till körning, lagom mycket hävstång men det är ändå lätt att ställa och svänga hästen på det.
 
Jag har 2 jaktstänger i 10,5 (bättre beg.)och 11,5 (helt nytt) som jag inte använder.
PM'a ifall du är intresserad. Har haft dom som körbett. Funkar super!
Men hästen har nu blivit fixad i munnen och jag använder ett vanligt travbett på honom nu eftersom han ska bli "travare". ;) :D
 
Jag vill ju gärna jha ett bett som är lite snyggt, då jag kommer att använda det oftast till tävlingar. Jaktstång kanske skulle vara nåt.. Tack så mkt!
 
Är jaktstång och jaktkandar samma sak? Du verkar kunnig om bett, vet du nåt bett som du skulle rekommendera till en shettis till körning?
 
Jaktstång, jaktkandar och kimblewick är samma sak. Det är utmärkta körbett till shettisar. Jag har beställt mina från länkarna jag nämnde ovan. De är jättesöta med proportionerligt små skänklar, och en lagom liten tungfrihet.

Shettisar har käkar som breddar ganska fort, vilket gör att man behöver ha en så kort överskänkel som möjligt på stången (då måste givetvis också underskänkeln vara kort, så det inte blir för stor utväxling). En vanlig liverpoolstång eller ett postkandar riskerar att klämma kinden mot kindtänderna. ur den synvinkeln är en jaktstång perfekt!
 
Okej. Då ska jag ta och skaffa mig såna och se om dom trivs med det. Hur skarpa är bettena om man jämför med ett tredelat?
 
Jo förstås.. Men hur mkt ungefär kostar ett sånt jaktkandarsom tärnsjö tar hem?
 
Runt 600 skulle jag tro. Du kan också kolla på www.justforponies.com som har en del små bett. Vet dock inte om det blir så hemskt mycket billigare med frakt+moms+tull, men det är kanske ävrt att kolla upp.
 
Har du ringt dem och bett dem att ta hem ett från Abbey bits, eller har du bara kollat på hemsidan?

När jag har köpt specialbett från Tärnsjö har jag öfrst kollat på www.ridingbitz.com och sen har jag tagit kontakt med Tärnsjö, gett dem produktnumret och storleken på det bett jag vill ha, och sedan bett dem ta hem det.
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
198
Utrustning Jag söker efter ett baucherbett som är godkänt att tävla dressyr på - alltså max 5 cm skänkel, se bild. Har hört att HKM ska ha men...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: Piek
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp