rock_89

Trådstartare
Nu har jag bokat uppkörning och teoriprov. Uppkörningen har jag ingen ångest över men uppskrivningen.. :crazy:


Har ni några tips inför uppskrivningen? Hur klarar jag den bäst? Just nu så tränar jag bara på körskolans träningsprov.. Har en körkortsbok som jag inte börjat läsa än som jag också ska ta tag i. Men finns det något annat? Vad hjälpte er att klara uppskrivningen?
 
Sv: körkort

Jag läste igenom boken och tränade lite på nåt teoritest på nätet.
Det mesta tycker jag att jag lärde mig under körningen och av att jag har åkt så mycket bil med andra och snappat upp mycket då om skyltar, trafikregler och sånt. Det jag behövde lägga mer pluggande på är väl typ vikter och bromssträckor och sånt mer "mattegrejer" bara.
 
Sv: körkort

Jag lärde mig jättemkt av körskolans träningsprov så det rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på! Läste även igenom boken och snappade upp lite där, men det var som sagt körskolans prov som räddade mig :)
 
Sv: körkort

När du gör provet, gör klart alla frågor du är helt säker på först så kan du gå tillbaka till de andra frågorna sen som du behöver fundera lite mer på.

Jag pluggade typ ingen teori alls men jag körde vääääldigt mycket och de flesta frågor, på mitt prov iallafall, var som som bara känns logiskt. Ta det lugnt, det går nog bra :)

Jag minns min uppkörning..... Jag var förkyld och precis när jag skulle börja köra så fick jag en host attack..


Lycka till! :D
 
Sv: körkort

Jag använde mig av Bonniers Trafikskola, Trafikskolan TEO, läste i boken och gjorde prov på körskolan. & läste boken, men inte hela, bara de saker jag kände att jag absolut inte kunde, t.ex. vikter osv. När du sitter där och ska göra testet kommer det kännas som att du är osäker på nästan alla frågor. Jag svarade på alla, var osäker på ungefär hälften, sen gick jag igenom alla igen och helt plötsligt var 90% jättelätt :p Klarade mitt på första försöket och fick typ 4 fel eller nåt, så för min del gick det bra med den här taktiken :D
 
Sv: körkort

Jag pluggade nog bara på körkortsboken tror jag. Men på själva skrivningsdagen, ta det lugnt och tänk igenom varje fråga ordentligt. Ibland är det kuggfrågor som är lätta att svara fel på av bara farten. Läs frågan noga flera gånger. Ofta är det det mest logiska svaret som är rätt.

Lycka till :)
 
Sv: körkort

Jag tycker att jag lärde mig allra mest på att göra körskolans teoriprov på internet. Frågorna på provet är ungefär likadana! Läs boken också, och kom ihåg all fakta som dom har tjatat om på lektionerna (sommardäck och vinterdäck etc)
 
Sv: körkort

Nu var det ganska många år sedan jag tog körkort, men jag pluggade in och memorerade mått och vikter och sådana grejer. Provet i sig tyckte jag var jättelätt, mycket lättare än körskolans övningstester eftersom syftet med dessa är att åstadkomma en viss överinlärning.
 
Sv: körkort

Det som hjälpte mig var att traggla igenom körskolans övningsprov på nätet en miljon ggr. Guld värt!
 
Sv: körkort

Jag tränade på körskolans teoriprov en väldans massa gånger. Och läste boken givetvis. Sedan på teoriprovet så är frågorna lite annorlunda, lite mer luriga än de man annars gör är. Men de är logiska, dvs vanliga trafiksituationer etc. Inget konstigt.

:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 075
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 791
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp