Körkortsproblem

För några år sedan var jag på väg att ta körkort. I alla fall så tog jag många lektioner och lärde mig väl en del, men det tog längre tid än tänkt så jag hann inte klart då. Eftersom jag redan lagt tiotusentals kronor på att försöka lära mig köra bil skulle jag vilja bli klar med det. Om jag ska kunna bo på ett sådant ställe jag mest vill är det nog dessutom helt nödvändigt med bil och körkort.

De flesta verkar ju fixa det också så jag vet inte varför just jag inte skulle klara av det. Det finns dock några problem.

Jag har svårt att koncentrera mig på flera saker samtidigt. Jag kan inte ignorera om det t.ex. känns för varmt, det kliar lite på axeln, eller ett litet hårstrå hänger ner framför ögat. Hur lär man sig att inte känna kroppen medan man kör? Går det ens?
 

Rondeller ÄR knepiga... speciellt om en inte är van (jag bor ju i Falun där de under många år älskat att strössla rondeller, dvs vi är väldigt vana vid dem :p). Det är aldrig fel att vara väldigt försiktig i en rondell, speciellt vid filbyte.

Det är jättelätt att missa något/någon... men huvudsaken är att en reder ut det. Det finns INGEN som kör helt perfekt hela tiden men det sker inte olyckor i parti och minut för det. Huvudsaken är att en lär sig köra med marginalerna på sin sida så en kan parera i en situation när en missat något. Sedan blir det ju bättre och bättre ju mer vana en får, det blir lättare att läsa av trafiken med mer erfarenhet.

:) Vi har många rondeller här också, fast bara en stor tvåfilig.
Ja, precis. Jo, det är väl det jag äntligen insett, att varken jag eller någon annan kommer att köra perfekt. Och att man får ta hänsyn till varandra och hjälpas åt i trafiken, för alla kan göra misstag. Det känns som om min förra inställning, att vilja köra perfekt, gjort mig till en farligare bilförare än nu när jag insett det.
Mitt sätt att uttrycka mig tidigare var kanske ett halvt omedvetet/medvetet sätt att anamma det tankesättet, fast det kanske såg illa ut.
Fast, som sagt jag skrev i tråden om mina problem med press och gråt och höga krav...
Usch, det fastnade verkligen, mer än vad det borde, men nu har jag skrivit det en gång till iaf.
Det tog nog hårdare också eftersom jag försökte köra med min gamla handledare igen vilket först gick bra, men sedan inte gick bra...
Men på tis blir det med mammas sambo igen :).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 889
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Har inte sovit en blund på hela natten. Ligger fortfarande och skakar och spänner mig så fort jag inte aktivt tänker på att slappna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 201
Senast: Nevermind
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp