Bukefalos 28 år!

Körtäcken

Niela

Trådstartare
Ja vart hittar man dessa som INTE är i tråkiga färger som blå, grön? Har verkligen försökt googlat på allt möjligt men får bara fram tråkiga körtäcken.
Skulle vilja ha i rosa, bra reflextäcke typ som horzes oranga som går framför bogen med.

Verkar va som att man får sy egna om man ska ha häftiga.
Eller någon här inne som har köpt några häftiga körtäcken och isf in med bilder=)

Vad heter körtäcke på engelska? tänkte om man ska söka sig utomlans om de kan ha lite mer i utbud!
 
Sv: Körtäcken

Jag använder Horzes orange, det blir lite öppet uppe på ryggen, men har man en vojlock under däckeln så funkar det :)
 
Sv: Körtäcken

Www.exklusiv.se kan du designa dem själv :)

Och då är vi uppe på 700 spänn för ett körtäcke som är typ samma som ett ländtäcke.
Ger inte så mkt för ett sånt.

Inser att symaskinen åker nog upp.
Här ska sys snygga körtäcken:D
för 700 får jag runt 3 egengjorda körtäcken med fleecefoder och vattentätt yttermaterial=)
 
Sv: Körtäcken

Vad jag vet så är inte ett schabrak vattentätt?
Att ha ett skritttäcke med hål för sadeln och under bara ett schabrak gör ju att hästen blir blöt om det regnar över ryggen. för Schabraket kommer ju läcka igenom vatten rätt snart om det regnar.

Vilket inte är så bra om hästen är rakad=)

Om det inte regnar funkar det ju bra men då har jag en vanlig pläd över ryggen bara,
Nu har jag hittat häftiga färger i bävernylon på en sida så här ska de sys för fulla muggar:D
 
Sv: Körtäcken

Impregnerar du bävernylonen? Eller har du hittat någon vattentät variant, frågar hon nyfiket :). Jag har blivit lite sugen på att sy lite (främst reflexgrejor, men även körtäcke), och vattentätt tyg vore fint.

/AA
 
Sv: Körtäcken

Impregnerar du bävernylonen? Eller har du hittat någon vattentät variant, frågar hon nyfiket :). Jag har blivit lite sugen på att sy lite (främst reflexgrejor, men även körtäcke), och vattentätt tyg vore fint.

/AA

jofotex.se har massor av tyger i roliga färger=) och de är vattenavvisande från början.



Har köpt reflexband på 5 cm(10 meter långt) som jag ska sy på. Ska sy en reflexremsa att sätta fast på bröstan samt på täcket,
kommer synas iaf=)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 692
Senast: ako
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 415
Senast: Grettir
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 585
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Jag och sambon är överens om att vi ska ha en växt på stam i vår rabatt, nu är bara frågan vad? Sambon vill ha en vintergrön, lättskött...
Svar
7
· Visningar
4 564
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp