Ett barn till?

Jag tänker att att abort är ett av alternativen och att hon vill ha inputs för och emot
Om jag hade skrivit det TS skrivit, så tror jag att det hade betytt att abort var en rätt bra idé under omständigheterna, även om jag inte hade varit framme vid att formulera det.

Argument mot abort brukar inte saknas på buke, dem behöver jag inte bidra med.

Argument för abort kan ju framstå som lite brutala. Men det är ju viktigt att vi minskar skuldbeläggandet kring att göra abort. En abort är en rätt liten händelse jämfört med att få ett barn (som dessutom tycks få en rätt hopplös pappa).
 
Om jag hade skrivit det TS skrivit, så tror jag att det hade betytt att abort var en rätt bra idé under omständigheterna, även om jag inte hade varit framme vid att formulera det.

Argument mot abort brukar inte saknas på buke, dem behöver jag inte bidra med.

Argument för abort kan ju framstå som lite brutala. Men det är ju viktigt att vi minskar skuldbeläggandet kring att göra abort. En abort är en rätt liten händelse jämfört med att få ett barn (som dessutom tycks få en rätt hopplös pappa).

Då är jag med på ditt resonemang ;) ! En fördel för TS om hon väljer abort är ju att graviditeten upptäckts tidigt - mindre ingrepp osv.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 963
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 766
Senast: Praefatio
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
899
Senast: Praefatio
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp