kött= djurplågeri?

Ja, och veganer kan också gilla gräddig smak.

Gradde har en unik smak och hojer vissa andra smaker pa ett unikt satt. Att ha en "graddig" produkt som inte ar gradde ar nagot helt annat. Da har man det for att "tjockna" en sas eller liknande ... inte for den smaksensation som gradde ger.

Att tro att nagot annat an gradde ska ge samma smakupplevelser ar som att tro att en sotpotatis smakar som en potatis.
 
Gradde har en unik smak och hojer vissa andra smaker pa ett unikt satt. Att ha en "graddig" produkt som inte ar gradde ar nagot helt annat. Da har man det for att "tjockna" en sas eller liknande ... inte for den smaksensation som gradde ger.

Att tro att nagot annat an gradde ska ge samma smakupplevelser ar som att tro att en sotpotatis smakar som en potatis.

Ojdå, då använder jag växtgrädde av fel anledning :banghead: Har inte heller sagt att det smakar likadant.
 
Sorry. Jag trodde att du ansag det da du sa att veganer gillade en "graddig smak".O_o

Ja, om man gillar gräddig smak men av etiska skäl (eller pga allergi) inte vill äta grädde så använder många växtgrädde som ska efterlikna vanlig kogrädde. En del tycker att det smakar sämre, än del bättre, en del tycker det är likvärdigt (vilket inte innebär att det smakar likadant). Jag tycker det funkar bra i mat men som t.ex. vispad grädde gillar jag inte alls de vegetabiliska alternativen lika mycket som kogrädde, det bästa jag hittat är hemmagjord "grädde" på cashewnötter (nej det smakar definitivt inte likadant men det är gott och funkar att byta ut kogrädde mot detta).
 
For mig betyder det dock att man kanske gillar lite sotare och kanske lite tjockare produkter ... men "graddig" borde i min mening smaka som gradde och ha "properties" som gradde ... och det har det inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp