Köksmaskin

Sorbe

Trådstartare
Hur mycket bör man lägga på en sån för att inte få en av de sämre? Rekommendationer på några?
Vad har du för någon?

Kitchen Aid är ju självklart drömmen, men för det priset, nja. Är den värd pengarna eller är det ett rejält överpris?

Har sett att ICA har en från Bosch just nu på kampanjpris inför jul, funderar på om den kanske skulle räcka till mig. Kommer nog inte använda den så jätteofta eller så kanske det blir oftare tack vare den...

Sv: Köksmaskin

Jag har en Krups som jag är supernöjd med! Den har även vunnit best i test :)

Kompisen har en Kitchen Aid men den är så himla klen, funkar bäst som gräddvisp..

Jag har precis köpt en Kenwood (för 2490:-) och dagens lussebullsbak blev iaf förskräckligt gott :D

Den jag köpte har en bunke på 4,6 liter. Jag skulle inte vilja ha mindre. Utöver det vet jag inte om det skiljer så himla mycket märken emellan egentligen.

Själv har jag en Kitchen Aid Artisan, mintgrön!:p

Och jag ÄLSKAR den!! Men jag håller med dig, den är förskräckligt dyr. O sen kan man ju inte göra som stora degar i den. Men jag resonerade som så att eftersom att jag är sjuk så bakar jag inte stora degar ändå. Älskar min maskin o använder den till bull-och brödbak, potatismos o liknande, kakor o stoppa korv!

Jag har en från Bosch, den är toppen! Jag bakar i snitt varannan vecka eftersom jag gör egna frukostbullar och det har jag gjort med denna maskinen ett bra tag nu. Det som är bra är att den är stark och har en stor bunke, det är liksom en bruksmaskin. Det ingår köttkvarn på den jag har och även den har vi använt, funkar väldigt bra för att vara en kombimaskin.

Men visst, den är inte toksnygg och inget jag har framme, men det är så himla oviktigt för mig.

Jag har en Kitchen aid artisan, att den skulle bara skulle funka som gräddvisp är rent bullshit enligt mej!
Använder den flera ggr i veckan till bullbak, brödbak och kakbak. Sist gjorde jag lussebullar på 18dl mjöl och 5dl degvätska och det fixar den galant. Jag bakar till mej och sambon, föredrar att baka ofta framför jättedegar på 1,5liter degvätska på en gång.
Sedan är den givetvis dyr, men eftersom den står framme så blir den använd mkt mer än min gamla electrolux som tog upp halva köksbänken.

Senaste köpet till köket blev en matchande matberedare ifrån kitchen aid. Läckra bra maskiner enligt mej och resten av familjen som också använder KA.

Får man lov att fresta med den ena av plåtarna bullar?:
534018_10200155089145621_554230605_n.jpg

/LL

Senast ändrad:

Även om någon här i tråden var nöjd med sin, men jag skulle avråda från kitchen aid om man vill köra bröddegar, den är för klen och till ett väldigt dyrt pris på den för den lilla effekten. Den jag tycker är bäst vet jag inte om man kan få tag på som privatperson, men ska hålla koll på tråden då jag själv är på jakt.

För klen för bröddeg?! Har du testat en K-A? Min knådar bröddeg varje vecka utan att klaga:) surdeg, grova degar, lätta degar. Man ska ju inte knö i mer än vad maskinen är anpassad för och får plats i skålen. 7,5dl degvätska går men optimala för att det ska få plats när det jäser är nog 5dl.
Som kanske märks så är jag förtjust i min maskin:D

/LL

Hade aldrig investerat i en KA. Jag var i köptagen för ett tag sedan, och var frestad. Till jag tittade närmare på maskinen, granskade den och tittade på allt de visar i tv. Och insåg att den glorifierade elvispen kunde jag vara utan, bättre att lägga pengarna på annat - nagellack t ex.

Nä, jag ville ha en ordentlig, rejäl och stabil maskin som pallar. Och är snygg. Det blev en Viking.

Japp det går jag, flera stycken dessutom. Jobbar som bagare/konditor så för det jag vill göra är det för liten effekt för mycket pengar. Men om du är nöjd så är det bra, de är i alla fall riktigt snygga.

Helt klart skitsnygg maskin och jag är lika nöjd som den är snygg:D Om man jobbar med bakning kan jag tänja mej att man ställer rätt rejäla krav på maskinerna, men för mej (och de jag känner som har en) och som bakar för normala husbehovet så är den kanoners! Den har använts flitigt i huset, flera ggr per vecka i 1års tid nu utan att göra mej besviken:love:

/LL

Vi var och kikade lite på maskiner idag, fastnade för OBH Nordicas Hercules. Någon som vet något om den? Motorn är stark, på 1200 watt. Snygg modell dessutom.

De använde ju de maskinerna i "Hela Sverige Bakar" i somras.

Om du söker på lite tester så ser du att den maskinen fått ganska så mediokra omdömen i olika tester.
Så frågar du mig är den för dyr i förhållande till vad man får för pengarna.
Lägg på några hundringar och du får en kanonmaskin istället för en medioker.

Jag skulle bara köpt en sån om jag hade hittat en på superrea efter att ha läst omdömena om den.

Vi fick av svärmor för några år sedan en rejäl köksassistent från Braun, som både vispar, gör degar och sen alla tillbehör för mat och mixer-grej. Kanon-maskin som uppfyller mina behov med råge.
Igår fick vi en kitchenaid av makens familj :confused: I och för sig började vår vanliga elvisp lukta suspekt med en KA känns väl ambitiöst :D Känns pinsamt att be att få lämna tillbaka så det får väl bli min nya elvisp... :rofl:

Men skulle jag utifrån egna behov lägga en slant på en maskin så hade jag hellre köpt en som är lite mer mångsidig, KA:n bakar och vispar ju bara. (Om man inte köper tillbehören för kött och det där.)
Jag gillar skiv- och rivverktygen i vår andra maskin, råstekt potatis, potatisgratänger och liknande går på nolltid när apparaten gör grovgörat.

Men visst, kitchenaiden kan jag ju ha framme, för den är rätt trevlig att se på.

Om du söker på lite tester så ser du att den maskinen fått ganska så mediokra omdömen i olika tester.
Så frågar du mig är den för dyr i förhållande till vad man får för pengarna.
Lägg på några hundringar och du får en kanonmaskin istället för en medioker.

Jag skulle bara köpt en sån om jag hade hittat en på superrea efter att ha läst omdömena om den.

Jag har hittat den för 2300 kr till ordinarie pris.
Vilken maskin för några hundringar mer rekommenderar du då?

Kolla Råd och Röns tester och se till vilka behov du har, kolla sedan på nätet var du hittar bäst pris och köp! :idea:

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt... 2 3
Svar
55
· Visningar
15 888
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka