Bukefalos 28 år!

Kokt bukefalist

vinkelina

Trådstartare
Sitter ute på trappan efter att blivit kokt i sovrummet, sol ligger på andra våningen under plåttak. Sovit i två timmar när jag vaknade kokt. Gått över till stadiet när man inte svettas mera, lite obehagligt.

Har lätt för att bli överhettad, bastu går bort, klarar bara fem min.

Hur skall jag klara av att sova i sommar. Fönstret är öppet men kommer inte in någon sval luft (är ca 16 grader ute). Dessutom är inte sambon hemma, kommer bli ännu varmare då. Sover med ett tunt täcke+ boxer och linne. Klär jag av mig mer får jag skavsår på tuttarna.

Kan ju inte behöva sitta en timme ute varje natt heller
 
Har du något svalare rum du kan sova i? Har du rummet mörklagt under dagen (så inte solen värmer upp)?

En inglasad balkong eller liknande är annars väldigt skönt att sova i när det är tokvarmt. Ja, på natten alltså, inte när solen gassar på såklart.
 
Jag har solen som steker in i mitt sovrum och det enda som fungerar för mig är att vädra för fullt under nätterna och då det är svalt och sen stänga igen och dra för allt man har så inte solen kommer in. Det fungerar okej för mig även om det är alldeles för varmt ändå.
 
En vanlig fläkt vid fönstret gör stor skillnad. Brummar lite men det är 1000
gånger bättre än ett skållhett sovrum.
 
Vi har installerat AC detta året.
Efter att ha plågats med 26-30 grader inne på sommaren, så gav vi upp!
Jag ångrar inte en sekund att vi gjorde det!! Helt underbart.
Dessutom funkar de att värma med på vintern.
 
ar det isolerat ordentligt under taket? vet sjalv hur det ar pa sommaren under plattak som inte ar ordentligt isolerat - äckligt varmt :wtf: och resten av huset helt perfekt svalt. Vet inte hur man lyckas med att missa isolering i ett rum men det gar ju (i det har fallet en utbyggnad med lagre isolerings standard an ovriga huset).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sitter ute på trappan efter att blivit kokt i sovrummet, sol ligger på andra våningen under plåttak. Sovit i två timmar när jag vaknade...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp