Bukefalos 28 år!

Kokt bukefalist

vinkelina

Trådstartare
Sitter ute på trappan efter att blivit kokt i sovrummet, sol ligger på andra våningen under plåttak. Sovit i två timmar när jag vaknade kokt. Gått över till stadiet när man inte svettas mera, lite obehagligt.

Har lätt för att bli överhettad, bastu går bort, klarar bara fem min.

Hur skall jag klara av att sova i sommar. Fönstret är öppet men kommer inte in någon sval luft (är ca 16 grader ute). Dessutom är inte sambon hemma, kommer bli ännu varmare då. Sover med ett tunt täcke+ boxer och linne. Klär jag av mig mer får jag skavsår på tuttarna.

Kan ju inte behöva sitta en timme ute varje natt heller
 
AC är svaret. Jag drar igång min ca 30 minuter innan jag ska sova. Stänger då dörren till sovrummet. Sen har jag den inte på under natten, men att lägga sig i ett svalt sovrum räcker för min del.
Jag bor i ett gammalt torp där övervåningen är svinvarm. Innan jag fick min AC övervägde jag helt ärligt att börja sova ute i hammocken.
 
Innan jag fick min AC övervägde jag helt ärligt att börja sova ute i hammocken.
:up: Jag sa till sambon nu i kväll att dottern och jag nog får börja sova utomhus istället. Hon sover tätt intill mig vilket resulterar i att vi blir rejält svettiga eftersom vi båda tydligen är kaminer. Tyvärr har vi ingen lämplig utemöbel. Kanske skulle man slå upp ett tält?
 
Jag har redan kort ACn i ett par manader ... och ser inte direkt fram emot en sommar utan AC i dalarna med massor av mygg. Dar sitter man minsann inte ute hur som helst.
Jag har inhandlat en rulle med myggnat att satta i fonstren. Kan man oppna fonster pa flera sidor av huset borde det bli svalare ... tror jag.

/hastflicka som kor ACn riktigt kall pa natterna ... och sover under duntacke/
 
Ordentlig skål med is, fläkt bakom på full fart. Sänker tempen lite grann iaf.

Har mörkläggningsgardin i sovrummet som alltid är nerdragen såhär års.
 
Hmmm I oken klimat har man ofta vad man kallar en "swamp cooler". Det ar en "lada" med vatten i botten, en stor filt som dras runt sa att den alltid ar blot och en stor flakt bakom. :) De fungerar jattebra ... sa lange det ar torr luft i huset.

Heh ... jag sag just det har ...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sitter ute på trappan efter att blivit kokt i sovrummet, sol ligger på andra våningen under plåttak. Sovit i två timmar när jag vaknade...
Svar
8
· Visningar
686
Senast: Inglorion
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp