Kokt grisben..

MaRomer

Trådstartare
Hur är det nu kan man eller kan man inte ge detta till hunden?

Och i så fall varför inte?

Sv: Kokt grisben..

Jag är tveksam till om du ska ge kokt fläskben faktiskt, pga av att det lätt flisar sig..

Frysta eller tinade ben är nog inga problem ( har jag för mig )..

Vår hund äter kycklingdelar, men aldrig aldrig kokt eller grillat utan alltid fryst eller bara tinat.

Såvitt jag hört (lösa amsagor:p) så är det inga ben på bokstaven F: fläsk, fisk, fågel. De flisar sig för lätt.

Man ska aldrig ge sin hund tillagade ben av något slag. Råa ben av alla typer går utmärkt, man bör dock inte ge ben som djuren står och går på från större djurtyper.
När man tillagar benen ändras dess karaktär kan bli till splitror och får en sementliknande konsistent som kan leda till bla förstoppning...

Tack för ditt svar! Så det är alltså okej att ge sin hund okokta grisben?

Japp! :)
Men som sagt, är man lite orolig av sig så ska man undvika benen som djuret står och går på.
Mina hundar äter dagligen råa ben från div djur och det har aldrig vart några problem! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 495
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 077
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
488
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 116
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka