Kokt kött?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Yahoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 265
Y

Yahoo

Vi har fått en massa kokt kött från en restaurang till hunden. Nu undrar jag bara hur man ska fodra med det på bästa sätt. Ska man bara ge köttet, blanda ut det med något, blanda med torrfoder? Vad är bäst?

Sv: Kokt kött?

Vad är det för kött och vad utfodrar ni vanligtvis med? Är det mkt fett så skär bort det och ersätt inte mer än 10-15 procent av den vanliga måltiden. Är inte hunden känslig ska den väl tåla det.

Vi får också kokt kött från en restaurang emellanåt, och det mesta skär vi ner i mindre bitar och blandar i den "vanliga" maten. Denna består av hushållsrester, burkmat och torrfoder- i den ordningen.
Jyckarna är alltså inte så kinkiga för vad vi serverar. För att inte tala om vad dom hittar ute på egen hand.

LIA

Vad är det för kött och vad utfodrar ni vanligtvis med? Är det mkt fett så skär bort det och ersätt inte mer än 10-15 procent av den vanliga måltiden. Är inte hunden känslig ska den väl tåla det.

Det är oxfilé. Hunden får bättre mat än oss... ;) :angel:
I vanliga fall äter hon Nutros torrfoder och så blandar vi i matrester i iaf ett mål om dagen.
Köttet som vi fått är jättefint, inga slamsor och massa fett och sånt utan nästan rent kött.

Blandar med torrfoder som vi gör med matrester.

Så äter mina jyckar jämnt, torrfoder och älgkött blandat.
Varje höst har jag stora koka hundmatsdagarna efter älgslakten.
Tärnar, kokar och fryser in i glasslådor.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
586
Senast: Sel
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 076
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 095
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka