• Träning
  • Trådstartare Trådstartare isaaak_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 832
I

isaaak_

min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu mår han bra igen tror jag, men jag ska ut och kolla till honom snart igen.. Är det nån som vet hur man kan förhindra kolik, och vad hästarna kan få det av?? jag tror att isak fick det pga en liten förstoppning i tarmen, eller så kanske det var eftersom vi var och tävlade idag.. mamma läste på internet att dom kan få det om dom står i transporten för länge, vi hade bara 2 timmar till tävlingsplatsen så jag tror inte att det var därför.. han har inte ätit grus, jord eller nått sånt, han stog bara i hagen i 1 timme efter att jag kom hem från tävlingen så jag tror inte att han har hunnit äta så mkt jord eller grus... :cry: :cry:

Sv: kolik !!

det är inte alltid så lätt att veta varför dom fått koliken tyvärr.

ge tex betfor med MYCKET vatten, försiktig med övrig mat ffa kraftfoder.

sen kan man även ha i paraffinolja i maten, eller bara hälla i dom det. gör det svårare för maten att fastna nånstans på vägen.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 160
Senast: Mint
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 383
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur