• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare MajaS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 670
M

MajaS

vart får man tag på parrafinolja? har hört att det ska vara bra för hästar med kolikkänningar, har du ngn erfarenhet?

Sv: Kolik...

Finns att köpa i färghandeln... :) Alltid bra att ha hemma...

Prova med loppfrö.

Det använder de på seminstationen jag lämnar till och det ska vara jättebra enligt dem.(Jag vet inte,har inte haft de problemen själv)

Fungerar ofta bra på lättare förstoppningar MEN man måste vara VÄLDIGT försiktig när man häller i hästen det, bara lite grann som hamnar i lungorna är livsfarligt.
PL

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
782
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 327
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?